DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 16. szerda
F1

Vettel felszólalt, Wolff mossa kezeit

A Német Nagydíj volt a téma: Toto Wolff szerint a Mercedes nem fogja többször megmenteni ezt a futamot, Sebastian Vettel szerint viszont tévedés lenne kihagyni a naptárból.

Ugyan az idei Formula-1-es Német Nagydíj még megmenekült, úgy fest, hogy a folytatás még kérdésesebb, mint eddig: 2020-ra az F1-nek van opciója erre a rendezvényre, de mivel Silverstone marad, Barcelona is jó úton halad efelé a hírek szerint, viszont Vietnám és Hollandia mindenképpen érkezik, már Hockenheim nélkül is 22 futamos versenynaptárról beszélünk.

A német verseny helyzetén pedig a Mercedes csapata sem kíván javítani, nem fognak lobbizni azért, hogy megmaradjon a hazai futamuk. "Az idei futam megmentése eléggé spontán dolog volt, megbeszélésünk volt a Liberty Media vezetőivel és megkérdezték, hogy tudnánk-e segíteni áthidalni a problémákat. Másfél órával később megkötöttünk egy üzletet arról, hogy megvalósulhasson a Német Nagydíj" - idézi az Autosport a Mercedes vezérét, Toto Wolffot.

vettel_4



"De ez nem egy olyan dolog, amit folyamatosan meg tudunk csinálni. Nem hiszem, hogy nekünk bele kellene szólni a Liberty és az F1 üzleti ügyeibe, nekik kell eldönteni, hogy mely pályák maradhatnak, melyeknek nincs maradásuk. Az nagyszerű, hogy sok helyszín érdeklődik, az a Liberty problémája, hogy több az igény, mint a lehetőség, de az az ő döntésük, hogy hogyan tovább. Számunkra fontos a Német Nagydíj, mert a Daimler egy német cég, de nem szólunk bele az üzletbe" - magyarázta Wolff.

Sebastian Vettel viszont továbbra is kardoskodik amellett, hogy az ilyen helyszíneknek maradniuk kell. "Szerintem ahogy az F1 alakítja az üzletét, az azon alapul, hogy az emberek mennyit fizetnek érte és hirtelen már van is ott egy nagydíj. Az viszont fontos, hogy ne veszítsünk el bizonyos futamokat, függetlenül attól, hogy mennyit fizetnek. Az F1 Monza nélkül hülyeség lenne és rossz lenne elveszíteni olyan nagy országokat, mint Németország, vagy Spanyolország" - magyarázta.

"Az emberek mindig pénzt és profitot akarnak, ezért az nem segít, hogy néhány pálya kevesebbet fizet, mint mások. De fontos, hogy a sportot olyan helyre vigyük, ahol megvan iránta a szenvedély, szóval tartsuk meg Németországot, az Egyesült Királyságot és minden ikonikus helyet. Számunkra is jobb rengeteg ember előtt vezetni, mint üres lelátók előtt még akkor is, ha új ülésekkel vannak felszerelve - haszontalanok, ha senki sem ül rajtuk" - fogalmazott elég velősen a Ferrari németje.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: