DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

Steiner: Nem vagyok a csapatutasítások híve, de úgy néz ki, szükség lesz rájuk

Günther Steiner már a Brit Nagydíj után úgy fogalmazott, komoly probléma megreguláznia rebellis versenyzőit, erre Grosjean és Magnussen vasárnap megint összeütköztek.

Romain Grosjeant és Kevin Magnussent már a brit futam után figyelmeztette főnökük, Günther Steiner, hogy nem lesz jó vége a folyamatos ütközéseiknek. A feddés mintha süket fülekre talált volna, ugyanis a két pilóta a Hockenheimringen megint összeakasztotta, ha nem is a bajszát, de kis híján a futóművét is. Egy szerencséje volt mindkettejüknek - a két Haas VF19 egyben maradt, így pedig a német esőkáoszban legalább néhány pontot szereztek.

Hiába viszont Grosjean hetedik és Magnussen nyolcadik helye, Steiner továbbra sem nyugodt - és amikor a Motorsport.com felvetésére, miszerint a Force India korábbi módszerét célravezetőnek tartja-e, amikor megregulázta Perezt és Ocont, elgondolkodott az ötleten. 

00119016_036



„Gondoltam én már sok mindenre, de más már nem nagyon maradt” - ismerte el. „Szerencsénk volt, hogy ebből nem lett semmi, de ezen megint mindketten rajta veszthettek volna.”

Egy dologban viszont talán Steiner is hibázott: alkalmazta volna már most, a német futamon is a csapatutasítást, és megkérte Magnussent, hagyja a pozíciót Grosjeannak, de már késő volt. „Addig nem volt egyértelmű a helyzet. De ettől függetlenül miért kell belerohanni más autókba? A józan ész hiányzik. Ha innentől minden egyes előzést nekem kell elbírálnom, akkor ennyi erővel én is beülhetek valamelyik autóba, az viszont nem lesz gyors.”

Nem akar Steiner ezzel foglalkozni. „Olyan dolgokról beszélünk, amelyekről nem is lenne szabad. Más dolgokra kellene koncentrálnom. Rengeteg ilyen lenne, és jó lenne valós problémákkal foglalkozni, mint ezzel, amit annyira könnyű lenne megoldani. De ez így nem mehet tovább, kezd ez így nagyon sok lenni.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: