Amikor 2010-re betiltották a futamközi tankolást az F1-ben, egyértelműnek tűnt a célirány a következő évben a gumiszállítóként a Bridgestone-t váltó Pirellivel: mivel üzemanyagért már nem kellett a bokszba hajtani, az abroncsok pedig strapabíróságukról váltak híressé az előző évtizedekben, gyakran csak egyetlen, kényszerű kerékcserére volt szükségük a pilótáknak, hogy mindkét szükséges gumikeveréket használják. Az F1 csapatai és vezetői a probléma megoldását és a versenyek, taktikák felpezsdítését abban látták, hogy gyors kopásuk miatt teljesítményükből rohamosan veszítő, így több kerékcserét megkövetelő abroncsok érkezzenek 2011-re.
Az olasz cég teljesítette is a feladatot, ám az eredmény nem mindenki tetszését nyerte el, és a kisebb-nagyobb módosítások ellenére a gumik teljesítménye hektikus maradt, ami a korábbiaktól eltérő versenyzést és stílust is követelt meg a pilótáktól, akik pedig egyre többet panaszkodtak arra, hogy az abroncsok megóvása miatt nem erőltethetik azokat túl, és éppen ez szab gátat annak, hogy csatába bonyolódjanak egymással.
A 2021-es új szabályrendszerben az F1 vezetői a gumikérdést is másképp igyekeznek majd megközelíteni, az FIA kötelékében az F1 technikai részlegén dolgozó Pat Symonds pedig az elmúlt évek fejleményei nyomán arra a megállapításra jutott, hogy 2011 óta tévúton járt a sport ebben a kérdésben.
„Teljesen rossz dolgokat kértünk a Pirellitől az elmúlt évek során. Nem a nagy gumikopást kellett volna célként kitűznünk” – ismerte el Symonds a Racefansnak. „Ez egy nagyon komplex probléma, olyasmi, amiben még nincs egyértelmű álláspontunk. Rengeteg szimulációt végzünk jelenleg ezzel kapcsolatban.”
„Hiszünk abban, hogy a bokszkiállások fontos összetevői a Formula-1-nek. Tudjuk, hogy a rajongók élvezik ezeket a 2 másodperces kerékcseréket, ezért szeretnénk megtartani az ilyen kiállásokat. Persze egyszerűbb lenne bevezetni a Le Mans-szerű gumikat, amelyekkel a végtelenségig lehet körözni, ebben az esetben viszont elveszítenénk a kerékcseréket.”
Újabb változóként azonban az elmúlt hetekben felerősödött a versenyek alatti tankolás újbóli engedélyezésének ötlete, ami a pilóták tapasztalatai szerint tovább javítaná a látványt és az egymás közötti csaták színvonalát, hiszen ezáltal jobban feszegethetnék autóik határait, visszatérhetnének a 2009-ig ismert „sprintek” az egyes etapok között. A tankolás visszahozása azonban a bokszkiállások hosszát növelné meg, azaz a Symonds által említett 2 másodperces szervízelések intézménye tűnne el. Alighanem a gumik és a tankolás együttes kérdése az, aminek a legnagyobb hatása lesz a 2020 utáni Formula-1-es versenyek milyenségére, így érthető, hogy az FIA minden lehetséges következményt és hatást szeretne kivizsgálni a végleges döntés előtt.