DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 19. péntek
F1

Hülkenberg eddig 7:1-re kikap az időmérőkön

A tapasztalt német pilóta elismeri, nem néz ki túl jól a Daniel Ricciardóval szembeni időmérős eredménye. Bár a szakemberek nagyra tartják Hülkenberget, egyelőre az ausztrál tűnik jobbnak.

Harmadik idényét tölti a Renault gyári istállójánál a korábban a Williamsnél, a Saubernél és a Force Indiánál is megforduló Nico Hülkenberg, aki hosszú idő után először kapott olyan csapattársat Daniel Ricciardo személyében, aki többszörös futamgyőztesnek vallhatja magát.

Az év eleje nem sikerült túl fényesen az ausztrálnak, nehezen érzett rá az új autóra, de elkezdte elkapni a fonalat és ez többek között a remek időmérős teljesítményében is megmutatkozik. Német csapattársa ugyan nem esik kétségbe attól, hogy 7:1-re vezet ellene Ricciardo, de elismeri, hogy a számok nem hazudnak. Azt azért hozzáteszi, hogy nincs ekkora különbség kettejük között, többször is balszerencse sújtotta.

Az időmérőkön Ricciardo a jobb, de a pontok tekintetében döntetlen az állás


„Az első három-négy hétvége botladozása után Daniel belejött, csak idő kellett neki, hogy megszokja új csapatát, de pont ebben az időszakban nekem állandóan technikai problémáim adódtak az időmérőkön. Számos jó eredmény csúszott ki így a kezeim közül. De el kell ismernem, hogy a kvalifikációkon (Ricciardo) igazán remek munkát végez” – nyilatkozta Nico Hülkenberg, aki ezen a hétvégén már a Renault legújabb fejlesztésű motorját használhatja, amiről Alain Prost azt mondta, hogy már a mezőny legjobbjai között van.

„Valahogy mindig adódik valami rossz, néha a saját hibámból, időnként a körülmények alakulnak szerencsétlenül. Például volt, hogy a széllel gyűlt meg a bajom. Hirtelen erős szembeszél támadt a hosszú egyenesben és vesztettem rögtön másfél tizedet emiatt.”

„A számok önmagukért beszélnek és elég egyértelműnek hangzanak, nem is nagyon vagyok lelkes emiatt. De ha a pontokat nézzük, ugyanúgy állunk mindketten. Megpróbálok az időmérős statisztikán is javítani, de Daniel mindig tudja, mit tegyen. Eddigi csapattársaimmal sem voltam rossz viszonyban, most is ugyanez a helyzet, nyílt kommunikációt folytatunk. Nagyjából ugyanúgy látjuk az autót és azt is hasonlóan határoztuk meg, merre szeretnénk, hogy a fejlesztési irány folytatódjon” – tette hozzá Hülkenberg.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: