Pénteken délelőtt tartották azt a hivatalos megbeszélést és szavazást, amin eldőlt, hogy a sok panasz, illetve a Mercedes hatalmas dominanciája miatt visszaváltanak-e a 2018-as Pirelli abroncsokhoz, vagy marad minden úgy, ahogy most van. A vészmegoldás ötletét öt istálló támogatta, öt azonban ellene szavazott. Mivel hét csapatnak kellett volna támogatnia, így Lewis Hamilton és a Mercedes örömére maradnak az idei Pirellik, nincs változtatás az év végéig.
Egyértelműen kirajzolódnak a harcvonalak, a Mercedesen és két partneristállóján (Racing Point, Williams) kívül a két, Renault-motort használó (Renault, McLaren) gárda szavazott a változtatás ellen, míg a Ferrari-erőforrással futó három (Ferrari, Haas, Alfa Romeo), valamint a Hondát használó két csapat (Red Bull és Toro Rosso) támogatták volna a tavalyi variánsokra való visszaváltást.
A Motorsport.com szakoldal kérdésére a Racing Point istálló technikai igazgatója magyarázatot adott arra, miért ellenezték a tűzoltásnak szánt változtatást. „Meghallgattuk az érveket, különösen Mario Isoláét, aki ezen terület szakértője. Ebből nem azt szűrtük le, hogy pozitív változást hozna a tavalyi keverékekre való visszatérés” – magyarázta Andy Green.
„Számunkra úgy hangzott, hogy erős kockázat lenne a hirtelen változtatásban, erre a szezonra már túl késő változtatni, inkább találjanak ki valamit a következő évre, ez a megfelelő lépés. Az év közepén egy ilyen reflexszerű reakció nem lenne helyes.”
A Williams istálló főnöke, Claire Williams azt emelte ki, hogy szerinte ettől semmivel nem lenne jobb a jelenlegi show, mert nem oldja meg a problémákat. Ugyanakkor jó ötletnek tartaná, ha az év második felében a jövő évre szánt abroncsokat a pénteki szabadedzéseken többször is kipróbálhatnák a csapatok. Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke szerint az egész ügy hátterében néhány istálló saját, relatíve gyengébb teljesítménye állt.
A McLaren főnöke, Andreas Seidl is ellenezte a változtatást. „A Formula-1-ben nem igazán a gumi a probléma, a Pirelli minden követelményt teljesített, amit tavaly kértünk. A csere motivációját az adta (másoknak), hogy e pillanatban három topcsapat van a Formula-1-ben, az egyik pedig szignifikánsan jobb munkát végzett, mint a másik kettő. Nehéz rövid távú megoldást találni erre” – fogalmazott Seidl.