A bikák vezetősége először kezd aggódni azon, hogy Max Verstappen esetleg hamarosan elhagyná az istállót, mivel ha szinte bebetonozódik egy gárda vezérszerepe a száguldó cirkuszban, akkor természetes, hogy mindenki szeretne ott versenyezni. Ez pedig évek óta a Mercedes és egyelőre kilátás sincs arra, hogy ez megváltozzon.
„Természetes, hogy félünk, hogy Max távozik tőlünk” – ismerte el Dr. Helmut Marko a Gazzetta dello Sportnak. Ezt az érintett egyébként később igyekezett cáfolni. „Én vagyok a pilóta és nem apám. Jól érzem itt magam, bár természetesen mindannyian tudjuk, hogy jobban kell teljesítenünk. De hiszek a Honda-projektben, keményen dolgozunk, hogy teljesítményünket magasabb szintre hozhassuk” – reagált Max Verstappen.
A főtanácsadó keményen kritizálta a Pirelli abroncsait is, mivel egyértelműnek tartja, hogy kizárólag a Mercedes az egyetlen istálló, akinek kedveztek ezzel a változtatással (a futófelület csökkentésével) és ez előre látható is volt. „Ebben a pillanatban, a gumik idióta megváltoztatásából a Mercedes húzza a legnagyobb hasznot. Kilenc csapat szenved az abroncsokkal, egy pedig nem. Számukra még hasznos is az újítás” – fogalmazott élesen Marko.
„Korábban szombatonként a kvalifikációs kör volt a legfontosabb, mára pedig a gyors menet előtti felvezető kör lett az. Ha nem képes valaki a megfelelő hőmérsékleti tartományba hozni az abroncsokat, el is felejtheti gyorskörét. Még ha a leggyorsabbak is vagyunk a pályán, biztos, hogy megjelenik a biztonsági autó, a gumik lehűlnek és megint futhatunk a pénzünk után.”
„És kinek az ötlete volt, hogy az abroncsok futófelületét csökkentsék? A Mercedesé, mert folyamatosan gondjaik voltak a szemcsésedéssel. Pontosan így lehet tönkretenni a sportot” – mondta ki kemény kritikáját a vetélytárssal szemben a Red Bull főtanácsadója.
Ezek után egyre inkább érthető, hogy az egyébként remek konstrukciónak kikiáltott Ferrari miért nem képes felvenni a versenyt a Mercedesszel és miért szenved a vörös istálló (is) a gumikezeléssel gyakorlatilag minden pályán.