Az azerbajdzsáni F1-es hétvége egy elszabaduló csatornafedél és az ebből következő, kifejezetten kínos hiba-láncreakció miatt mindössze negyed órányit tartott, amíg meg nem szakították azért, hogy rendet tehessenek a bakui városi pályán.
Érdemben így nyilván senki nem tudott dolgozni, hivatalosan végül nem is hirdettek eredményt, emiatt aztán a délutáni második edzésen igyekezett mindenki a lehető leghamarabb pályára hajtani, és ott minél több időt eltölteni, hogy ha teljesen pótolni nem is tudják a kieső edzésidőt, legalább valahogy ellensúlyozni tudják azt.
Ennek megfelelően az első negyed óra végére két kivétellel mindenkinek volt már mért ideje - igyekezett mindenki a lehető leghatékonyabban felhasználni a rendelkezésre álló időt. Nem tartott sokáig a folyamatos munka, hiszen szűk 30 perc elteltével ismét előkerült a piros zászló, miután Lance Stroll összetörte autója bal első felfüggesztését.
Amikor folytatódhatott az edzés, az első három helyen Leclerc-t, Hamiltont és Vettelt találtuk, aztán nem sokkal később már Vettel nevét láthattuk a lista élén, csapattársát megelőzve. Később aztán a két ferraris elkezdte egymásnak adogatni a legjobb köröket, az edzés felénél éppen a monacói állt előrébb a négyszeres világbajnok előtt, megelőzve a két Mercedest, Pierre Gaslyt és a meglepetésember Alexander Albont.
Érdekes volt nézni, mit csinál a Red Bullban az évet jól, csapattársánál legalábbis mindenképp jobban kezdő Max Verstappen: a holland két etapot is teljesített a közepes gumikon, majd amint felrakták neki a lágyat, abban a pillanatban felugrott a negyedik helyre.
Nem alakult jól a ma 25 éves Danyiil Kvjat edzése, az orosz ugyanis csak az edzés felénél tudott csak bekapcsolódni a munkába kormányhiba miatt. Kvjat ráadásul alighogy pályára gurult, rögtön össze is törte az autóját, mindezt ráadásul azután, hogy egyébként autózott egy hatodik leggyorsabb időt.
Miután ismét szabad lett a pálya, a versenyzők gyakorlatilag kivétel nélkül használt gumikon jöttek vissza a pályára,
Az edzés pontos végeredménye: