Az elmúlt években a mezőny egyik legnagyobb előzőművészeként tartották számon Daniel Ricciardót a Red Bullnál, ám átigazolása után eleinte elég halványan szerepelt. Rettentően rövid féktávjairól vált híressé az ausztrál, de ezt a tudását a Kínai Nagydíjig nemigen kamatoztathatta, mert a Renault fékrendszere teljesen máshogy működött, mint amihez hozzászokott.
Sanghajban végre elkezdett visszatérni az önbizalma a rövid féktávoknál, a francia gyári istálló ugyanis olyan fejlesztésekkel jelentkezett, amely az ausztrál szája íze szerint alakult. „Úgy gondolom, a fékek terén jócskán behoztuk a lemaradást. Összességében, Kínában ez végre olyan terület volt, ahol nem szenvedtem, így nem panaszkodhatok” – ismertette álláspontját Ricciardo az Autosport szaklapban.
„A Red Bullnál ez egyértelműen az egyik nagy erősségem volt, hogy előzésnél és az egykörös tempónál is magabiztosan, rövidet fékezhettem. Igyekszem semmit sem benne hagyni a köridőimben, de az első két, csalódást keltő futam után végre kezdem jobban érezni magam a Renault-nál.”
„Nem telt még el túl sok idő, egyértelműen pozitívan léptünk előre. Tisztában vagyok azzal, hogy még lesznek nehéz hétvégéink, de egyelőre örülök annak, amit elértünk és remélem, megragadjuk a lehetőséget és tovább építkezünk” – tekintett előre Ricciardo. Tovább javíthatja az ausztrál kedélyállapotát, hogy a Renault főtanácsadója szerint a franciák motorja hamarosan az egyik legjobb lesz, amint túllendülnek a megbízhatósági problémákon.