Bahreinben és Kínában is pontosan ugyanaz a motorhiba lépett fel a francia istálló versenyautóinál, előbbi helyszínen a verseny hajrájában szinte méterre pontosan ugyanott állt le Nico Hülkenberg és Daniel Ricciardo Renault-ja. Sanghajban legalább Ricciardónak sikerült a célba érés, a német pedig ismét kiesett, ugyanúgy az MGU-K komponens meghibásodása okán.
A francia erőforrások gyenge pontja eddig az MGU-K, a szezonnyitón Carlos Sainz McLarenjében romlott el ugyanez az alkatrész, ez pedig igencsak aggasztja Nico Hülkenberget. Úgy véli, most már gyorsan meg kellene oldani ezt a problémát, már így is rettentően sok pontot vesztettek azért, mert az autó nem ér el a kockás zászlóig.
„Ez nem éppen jó hír. Most már tényleg a végére kéne járni ezeknek a gondoknak, mert erősen az eredményességünk rovására megy. Tudjuk, hogy rengeteg feladat áll előttünk, reméljük, előbb-utóbb végre kijavítjuk a hibát” – nyilatkozta Nico Hülkenberg, aki mindhárom versenyhétvégén kiválóan vezetett, ám csak Melbourne-ben sikerült ezt pontokra váltania, mivel az autó akkor kibírta a leintésig.
Amikor legutóbb Kínában fellépett a probléma, nem adta fel azonnal a küzdelmet a német, megpróbált mindent, hátha más beállításokkal tovább tud menni. „Már körökkel azelőtt baj volt, hogy kiálltam volna a versenyből. Mivel nem tudtam megoldani, a csapat megkért, hogy jöjjek a bokszba és állítsuk le az autót. Erőt vesztett a motor, semmit nem tudtam tenni. Sajnos a jelek szerint megint az MGU-K adta be a kulcsot.”
Igaz, Sanghajban más dolgokkal is meggyűlt a baja a rutinos pilótának. „A rajtnál pozíciót vesztettem Checóval (Perezzel) szemben, majd beragadtam mögé. Ezúttal nem lehetett közelről követni az ellenfelet, a középmezőny rettentő szoros, így pedig nem lehet előzni. A bokszkiállásom lassú volt, megint a forgalom közepébe érkeztem vissza a pályára, így mindenképpen nehéz dolgom lett volna a felzárkózással” – ismerte el Hülkenberg.