Hogy a Charles Leclerc által Bahreini Nagydíjon elszenvedett motorhiba ne ismétlődhessen meg, a Ferrari fejlesztett az elektronikai rendszeren, amelyet ki is cserélt Kínában a gyári autókban és a Haasban. Az Alfa Romeóba azonban nem került új vezérlés: a csapatfőnök, Frederic Vasseur döntött úgy, hogy a régi verzióval folytatják, mivel az idő nem lett volna elégséges a rendszer megfelelő installációjára.
A francia vezető elismerte, hibát követett el, döntése ugyanis megbosszulta magát: az időmérő elején Antonio Giovinazzi autójában ugyanaz a hiba ismétlődött meg – leállt egy henger működése a motorban –, amely Leclerc-t sújtotta két héttel korábban. A csapat ezért vasárnapra Giovinazzi C38-asába is beépítette a második elektronikai egységet, ám a régebbi verzióból. Raikkönen autójában érintetlen maradt a komponens, emiatt pedig Vasseur az egész versenyen azért fohászkodott, ne jelentkezzen nála is a probléma.
„Keresztbe tett ujjakkal szorítottam érte a bokszfalon. Nem volt könnyű úgy nyomkodni a gombokat!” – mondta az Autosportnak Vasseur. Raikkönen végül problémamentesen átvészelte a futamot, és újabb pontszerző pozícióval, kilencedik hellyel gazdagodott. „Összességében jó vasárnap volt számunkra, eredményesen felzárkóztunk az időmérőhöz képest. Fontos számunkra, hogy minden versenyen pontot kell szereznünk és kiegyensúlyozott teljesítményt mutatnunk.”
Raikkönen emlékezetes előzésekkel produkált szép felzárkózást. Vasseur is megdicsérte a korábbi ferraris harciasságát: „Állandóan pontot szerez, még akkor is, ha csak a 13. helyről indul. Kicsit bosszantotta, hogy a végén nem tudta elkapni Ricciardót és Perezt, ami jó jelnek számít. A tempó alapján fogható lett volna, de a 10 körrel a vége előtt egy kis sérülés keletkezett az autó elején, és az első gumik hőmérséklete is visszaesett a leszorítóerő hiánya miatt” – beszélt arról, hogy a finn akár bahreini hetedik helyét is megismételhette volna.