DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 29. péntek
F1

Kudarctól tart a Haas Bakuban

Hiába épített gyors autót, idén folyamatosan a gumikkal szenved a Haas F1-es istállója. A Kínai Nagydíj alig ért véget, a csapatvezető már most a következő futam csalódásaitól tart.

A Haas csapata Ausztráliában erős eredménnyel, egy hatodik helyezéssel kezdte a Formula-1 2019-es szezonját, ám a következő két versenyre gyorsan beleszürkült a mezőnybe. Kínában az időmérő edzésen hiába került Kevin Magnussen és Romain Grosjean is a legjobb tíz közé, a futamon mindketten kiszorultak a pontszerző helyekről, ami az idei autójuk egyik alapvető hibájához vezethető vissza.  „Nem ilyen versenyre számítottunk” – értékelt a csapatvezető Günther Steiner a leintést követően. Mint kiderült, a VF-19-es ugyanazzal a gumikezelési problémával küzdött, mint Bahreinben.

 steiner-portre-2018-szingapur



„Gyors vonalvezetések hosszú egyenesekkel és alacsony energiájú kanyarokkal - az ilyen pályákon egyszerűen nem tudunk elég energiát vinni a gumikba. A téli teszten nem volt dolgunk ezzel, hiszen az Bahreinhez, Shanghaihoz és Bakuhoz képest egy teljesen más pálya. Baku még rosszabb lesz, szóval felkészülök a csalódásra, de remélem, hogy addig találunk valamit. Barcelonában hiába volt hideg, akkor is elég terhelés éri a gumikat, így azok megtartották a hőmérsékletüket. Ausztráliában melegebb volt, így ott sem volt gond.”

A csapat két pilótája a hétvégi futamon annyira nem tudott életet lehelni a gumikba, hogy kénytelenek voltak az elsők között, a nyolcadik és a kilencedik körben kereket cserélni. Ezt követően Grosjeannak lett nagyobb esélye a pontszerzésre, ám a francia nem bírt a tizedik helyen nagyszerűen védekező Alexander Albonnal.

haas-alfa-action-20191

„Az autó egy körön csodás, de amint beleteszünk még egyet a gumikba, annyi az egésznek” – nyilatkozta. „Meg kell értenünk, ez pontosan miért történt. Szerintem a kék zászlók nélkül a végén elcsíptem volna egy pontot. Alex kiválóan védekezett, gratulálok neki. Annyira idegesítő, hogy mindent beleadtam, keményen nyomtam, és mégsem volt lehetőségem pontot szerezni.”

„Ma nem volt meg a versenytempóm, ezen dolgoznunk kell” – értékelte a futamot Magnussen. „Ez a legfontosabb terület. Frusztráló, mert tudjuk, hogy van egy jó autónk, amivel erős időmérőket lehet teljesíteni, de ezt a versenyre nem tudjuk átvinni. Nem egyszerű.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: