Az utolsó helyről induló Kubica és a 17. pozícióból rajtoló Gasly már csak akkor észlelték a problémát, amikor felálltak rajtrácsra az évadnyitó Ausztrál Nagydíj előtt. A Williamsben ülő lengyel mindössze egyet, a Red Bull pilótája pedig egyet sem látott a rajtot jelző öt lámpából.
„Amikor felálltam a rajtrácsra, akkor vettem észre, hogy nem látom a lámpákat, mert a McLaren hátsó szárnya kitakarta azokat, szóval az elsőt még láttam, a másik négyet viszont már nem” – mesélte Kubica, hozzátéve, emiatt egy pillanatra a pánik is eluralkodott rajta. Három rajthellyel Kubica előtt helyet foglaló Gasly viszont már egyetlen lámpát sem látott rajt pillanatában. „A nagyobb hátsó szárnyak miatt egyik lámpát sem láttam, ezért úgy kellett elrajtolnom, hogy a körülöttem lévő autókra próbáltam reagálni, és emiatt veszítettem is néhány pozíciót” – magyarázta a francia.
Az FIA a pilóták panaszaira reagálva azonnal vizsgálatot indított, így kiderült, a probléma valóban a nagyobb hátsó szárnyak váratlan mellékhatásának tekinthető. 2019-ben ugyanis a Nemzetközi Automobil Szövetség változtatott a hátsó szárnyak méretein, így azok az új szabályok értelmében 100 milliméterrel szélesebbek és 70 milliméterrel magasabbak lettek, mint a tavalyi koncepciók. És ahogy az Ausztráliában kiderült, ezek a magasabb és szélesebb hátsó szárnyak nagyban befolyásolják a rajtrács végéről rajtoló pilóták látási viszonyait.
Ugyanakkor tekintve, hogy a Formula–1-es helyszínek standard méreteket és magasságot használnak a rajtlámpák elhelyezésénél, ez a későbbiekben is gondot okozhat, így az FIA most olyan hosszútávú megoldást keres, amit már az egy hét múlva esedékes Bahreini Nagydíjon alkalmazhat.
A Motorsport beszámolója szerint az egyik ilyen válaszreakció lehet az, hogy a rajtrács hátsó részénél is kihelyeznek egy sor lámpát, így azt már a mezőny második fele is kitakarás nélkül láthatja. Ez a megoldás nem lenne új keletű, hiszen 2009 és 2016 között is alkalmazták, 2017-től viszont az alacsonyabb szárnyak miatt már nem volt erre szükség.