Az Ausztrál Nagydíj kései szakaszában Sebastian Vettel megkérdezte a csapatától, hogy miért ilyen lassúak, de nem tudtak neki azonnal válaszolni a mérnökök, mindeközben viszont csapattársa, Charles Leclerc szépen lassan utolérte a németet.
A monacói pedig újfiú lévén, megkérdezte a csapatot, mit szeretnének tőle: „Azt akarjátok, hogy maradjak Sebastian mögött? Igen vagy nem?” Mire a mérnöke annyit felelt, hogy igen, és maradjon is le Vetteltől valamennyire.
Hakkinen az Unibetnek adott verseny utáni értékelésében elmondta, mennyire meglepte őt, hogy a Ferrari már az első versenyen sem hagyta versenyezni két pilótáját: „Érdekes volt, hogy Leclerc gyorsabb tudott lenni Vettelnél a verseny utolsó szakaszában, és alighanem meg is előzte volna őt, ha nem szól közbe a csapat.”
„Persze, számítottunk rá, hogy Leclerc fel fogja venni a harcot Vettellel ez éven, de hogy az első versenyen máris egy csapatutasítással tartsák mögötte, mondhatni váratlan volt. Ezt pedig Sebastian is tudja, jobban, mint bárki más.”
A kétszeres világbajnok finn ezután áttért arra, hogy miért gyengélkedhetett a Ferrari Ausztráliában: „Az egyik gond a szezon előtti tesztekkel az, hogy Barcelona teljesen más karakterisztikájú pálya. Ott a lassú kanyaroktól kezdve a közepes tempójúakon át a gyorsakig minden megtalálható, míg Melbourne-ben több a lassú, 90 fokos kanyar, és úgy tűnt, a Ferrarinál nem találták a tapadást. Ráadásul az aszfalt felülete is teljesen más itt, mint Spanyolországban.”
„Amíg a Ferrari csalódást okozott mindenkinek a tesztek után Ausztráliában, addig jó volt látni, hogy a Hondát Verstappen úgy tudta a dobogóra juttatni, hogy közben meg kellett előznie Sebastian Vettel Ferrariját. Ha valakik, akkor a hondások tudják, milyen nehéz sikeresnek lenni az F1-ben, elégedettek lehetnek, hogy egy dobogóval kezdték az együttműködésüket a Red Bull-lal.”