DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. június 19. szerda
F1

A Honda rátesz még egy lapáttal

Bár 2017-ben annak veszélye is felmerült, hogy távozniuk kell a Formula-1-ből, azóta nagyot változott a világ. Az eddigi F1-es technikai igazgató immáron kizárólag a Red Bull-csapatokkal foglalkozik.

2015-ös visszatérése óta nem sok babér termett a Honda számára a száguldó cirkuszban. A McLaren oldalán egy borzalmas, egy közepes, majd egy még pocsékabb szezont húztak le, a japán gyártó hírneve poraiban hevert. Mivel a wokingiak látványosan szabadulni akartak a motorszállító partnertől, annak esélye is felmerült, hogy nem lesz csapat, aki szerződést kötne a Hondával.

Végül a Red Bull dobott mentőövet és faenzai fiókcsapatával kötélnek állt, több évre előre gondolkodva. A tavalyi évben már látszottak a fejlődés jelei, a Honda lassan kezdett erőre kapni és a megbízhatóságon is jócskán javítottak. A Red Bull időközben még inkább elhidegült korábbi partnerétől, a Renault-tól, mivel a franciák is évek óta képtelenek voltak igazán versenyképes és megbízható erőforrást biztosítani a remek karosszériával rendelkező bikáknak.

A Honda mindent bevet a sikerért


A Red Bull-Honda a téli tesztek után még biztatóbbnak tűnik, az érintett felek és a szakértők is úgy gondolják, ha még nem is harcolhatnak rögtön a világbajnoki címért, futamgyőzelmeket mindenképpen összehozhat az energiaitalos istálló. A Honda F1-es technikai igazgatója eddig más versenyágakkal is foglalkozott, ám most megérezték a győzelem lehetőségét és április elsejei hatállyal új szerepkörben, kizárólag a Formula-1-ért lesz felelős, hogy ezzel is még jobb esélyeik legyenek a sikerre.

„Masashi Yamamoto új feladatköre azt jelenti, hogy egyedül a Formula-1-es működésre összpontosíthat, ezzel is még inkább kiemelve, mennyire fontos ez a projekt a Honda számára. Különösen most, hogy ez az első évünk, amikor a mezőny két csapatát is mi látjuk el motorokkal” – fogalmaz a Honda közleménye.

Korábban Yasuhisa Arai és Yusuke Hasegawa sem járt sikerrel az F1-es projekt élén, de a jelek szerint a felelősség elosztása Toyoharu Tanabe és Masashi Yamamoto között kifizetődött, a Honda felfelé ívelő pályán van.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: