2019-ben már két istálló is a japán motorgyártó erőforrásait használja, így ez egy újdonság a Hondának az előző évekhez képest: sokkal több adatot tudnak feldolgozni, mint amikor csak a McLarennel vagy a Toro Rossóval működtek együtt.
Ráadásul nagyon más a helyzet 2015-höz képest, amikor már az is szenzáció volt, ha 8-10 kört meg tudott tenni a Hondával a McLaren egyhuzamban a téli teszteken, mert rögtön valami műszaki gond akadt az autóval.
Most Toyoharu Tanabe fényesebben láthatja a jövőt a következők miatt: „Nagyon bátoríró, hogy a Toro Rossóval és a Red Bull-lal együttműködve véghez tudtuk vinni a programunkat ezen a négy napon. Ma minden simán ment, és hatalmas mennyiségű adatot sikerült begyűjtenünk.”
„Ez az első alkalom a hibrid-érában, hogy két csapatot is ellátunk erőforrásokkal, és nagyon sokat tanultunk belőle, hogyan működjünk velük együtt. Nem ütköztünk nagyobb problémába az erőforrásokkal kapcsolatban a négy nap alatt. A Toro Rosso 482, míg a Red Bull 475 kört teljesített, ami azt jelenti, hogy a Honda motorjával összesen 957-szer értek körbe” – folytatta a legfontosabb dologgal a japánok főnöke.
„A következő négy napot az adatok elemzésével fogjuk tölteni, azért hogy fejlődhessünk a következő héten, ami elsődleges az első ausztrál verseny előtt” – tekintett előre Tanabe. A japánok vezetője mellett a Red Bull is kiemelte, hogy rendkívül eredményesnek érzi a mostani felkészülést.