DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 20. szombat
F1

Ennyit fizetnek a csapatok csak az indulásért

A Formula-1 sosem volt olcsó sport az elmúlt évtizedekben. Az egyébként is hatalmas pénzeket még megfejeli az FIA a nem éppen kicsi nevezési díjjal, ami a sikerrel együtt növekszik.

Nem véletlen, hogy a modern Formula-1-ben nehéz talpon maradni a privát kiscsapatoknak akkor is, ha egyébként a múltban kiváló eredményeket értek el. A költségek egyre csak nőnek a nagy gyártók elképesztő költekezése miatt, ezt már a Ferrari korábbi csapatfőnöke, Maurizio Arrivabene is megerősítette tavaly.

A nevezési díjak sem éppen csekély összeget emésztenek fel pusztán azért, hogy az adott istálló egyáltalán elindulhasson a világbajnokságban. Az élen végző topcsapatoknak pedig kész anyagi csőd, mivel a kiszámított összeg annak megfelelően növekszik, amilyen eredményt elért az előző szezonban a gárda.

A Motorsport.com szakoldal közzé is tette ezeket a nem kis pénzeket. 2019-ben minden istálló számára van egy egységes nevezési díj, 546 133 dollár, amihez még hozzájön az a plusz, ami az előző évben szerzett pontoktól függ. A konstruktőri világbajnok (Mercedes) szerzett pontonként 6553 dollárt, míg a többiek pontonként 5459 dollárt kénytelenek fizetni.

A befizetési rangsorban is a Mercedes-Ferrari-Red Bull sorrend alakult ki


Egyik legdominánsabb, 2016-os szezonjukban az Ezüst Nyilaknak 5,25 millió terhelte meg a büdzsét, de a mostani közel ötmillió sem éppen kevés. Nagyságrendekkel nagyobb, mint például a Williams által fizetendő pénzmennyiség, ugyanakkor a szinte kimeríthetetlen anyagi háttér miatt ez nem fogja éppen megrengetni a Mercedest. Összesen öt istálló van, amely egymillió feletti pénzt fizet.

Lássuk, hogyan változtak a nevezési díjak a tavalyi évhez képest:

Mercedes – 4 653 720 helyett 4 838 348 dollár
Ferrari – 3 210 170 helyett 3 663 222 dollár
Red Bull – 2 415 376 helyett 2 833 454 dollár
Renault – 810 305 helyett 1 212 131 dollár
Haas – 758 695 helyett 1 053 820 dollár

McLaren – 670 958 helyett 884 591 dollár
Racing Point (Force India) - 1 481 235 helyett 830 001 dollár
Alfa Romeo-Sauber – 541 933 helyett 808 165 dollár
Toro Rosso – 789 661 helyett 726 280 dollár
Williams – 944 491 helyett 584 346 dollár

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: