DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
F1

A Honda-mérnök majdnem elsírta magát

Pierre Gasly számára lenyűgöző, hogy a japán gyártó milyen mértékben veszi komolyan, hogy az erőforrás minél tökéletesebb legyen. Nehezen viselik, ha a motor a gyenge láncszem az autóban.

A Honda rendkívül eltökélt, hogy a McLarennél töltött három szörnyű évet követően a Toro Rosso és a Red Bull oldalán ismét a sikerek útjára lépjen. 2018-ban már tapasztalható volt némi javulás, időnként egy-egy kiugróan jó eredménnyel. Az évad második felében az időmérő edzéseken is látható volt, hogy a Honda valóban sikeresen feljebb helyezte a lécet.

De a jobb eredményeknél is előfordult olyan, hogy közel sem klappolt minden tökéletesen. A Toro Rosso az utóbbi évek egyik legjobb időmérős eredményével jelentkezett a motorszállító hazai pályáján, Suzukában ugyanis Brendon Hartley és Pierre Gasly a hatodik és hetedik rajtkockát szerezték meg. Ez a Honda legjobb kvalifikációs eredménye, amióta visszatértek a Formula-1-be 2015-ben.

Bár volt némi ünneplés a garázsban, a fiatal francia pilóta nem volt egészen elégedett, mivel az adatok rámutattak, hogy az ő autója az egyenesekben jókora hátrányban volt (még csapattársához képest is), a Honda-erőforrást ugyanis nem a legideálisabban állította be az ezért felelős mérnöke. Másnap egyébként sokkal jobban megérezte Gasly a hibás beállítást, a versenyen ugyanis jó rajthelye ellenére folyamatosan visszaesett és még a pontszerző helyekről is lecsúszott.

Gasly a jó időmérő után folyamatosan visszaesett


Amikor Keisuke Minatoyát megkereste emiatt Pierre Gasly, a mérnök szintén nem volt éppen ünneplős kedvében, a sírás kerülgette, hogy az ő hibájából ment gyengébben a motor. „Suzukában hetedik lettem az időmérőn, de simán lehetett volna ebből egy hatodik vagy ötödik pozíció. Az egyenesekben három tizedmásodpercet veszítettem, ezért odamentem a mérnökömhöz” – idézi Gaslyt a Racefans.

„Én kissé csalódott voltam a jó eredmény ellenére is. Ő viszont majdnem sírt amiatt, mert nem tudta biztosítani nekem a motorban rejlő teljes potenciált. Amikor azt látjuk, hogy a velünk és értünk dolgozó emberek ilyen mértékben fontosnak tartják a mi teljesítményünket, az mindig nagyszerű érzés.”

„A fejlődési ütem azonban sosem egyenletes. Néha hosszú hónapokig nem találunk semmi érdemlegeset, majd hirtelen rátalálunk valami olyan fejlesztésre, ami hirtelen négy tizedet hoz a konyhára” – tette hozzá Gasly, aki idén a Red Bull színeiben szintén Honda-motorral versenyez majd. A japánok korábban sosem vették fel a kesztyűt a McLarennel az előző évek kritizálási hullámában, ám a múlt héten új sportautójuk bemutatója előtt odaszúrtak egyet a wokingi istállónak.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: