DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

A Honda már kevésbé kapkod

Nagy meglepetést okozott a Red Bull, amikor nyáron bejelentették, 2019-től a Toro Rosso mellett az anyacsapat is a Hondával szerződik. A japánok a koncepciójukban látják a siker kulcsát.

2015-ös visszatérése óta nem sok babér termett a japán gyártó számára. Az egészen pocsékra sikerült első és harmadik szezon mellett egy közepesnek mondható 2016-os és egy (látszatra mindenképpen) fejlődést hozó tavalyi évad áll a cég neve mellett. A motor feltétlenül gyorsult, de a negyedik évben sem sikerült dobogóra állni, ráadásul a kísérletezgetésnek köszönhető sok motorcsere miatt nem tudjuk, mire lenne képes az erőforrás valójában a megbízhatóság terén.

A jelek szerint a két évvel ezelőtti, hatalmas visszaesést az okozta, hogy a japán gyártó teljesen új alapokra helyezte motortervezését, ami nem volt megfelelően előkészítve. Most azonban, visszatérésük óta először zsinórban a harmadik évben is ugyanolyan alapokra épülő erőforrással jelentkeznek, természetesen jelentősen továbbfejlesztve.

A Honda úgy érzi, jó úton járnak a jelenlegi motorral


Ez pedig jelentősen jobb megbízhatóságot adhat idén. „A jelenlegi tervezéssel és koncepcióval folytatjuk, ami a belsőégésű motort illeti. Nem tudhatjuk pontosan, milyen magasra juthatunk vele, eddig ugyanis túlságosan jó szintre nem értünk egyelőre fel. 2017 óta dolgozunk ezzel az eljárással” – nyilatkozta Toyoharu Tanabe, a Honda F1-es technikai igazgatója a Motorsport.com szakoldalnak.

„Korábban ha valamit megtanultunk, később mégis mindent gyökeresen megváltoztattunk. 2018-ban folytattuk korábbi elgondolásunkat és ennek eredményeképp a megbízhatóság és a teljesítmény is jelentősen javult.”

„Ebben a pillanatban úgy gondoljuk, hogy a jelenlegi koncepció nem rossz, pont megfelelő. Ezzel folytatjuk és igyekszünk folyamatosan továbbfejlődni” - tette hozzá a japán szakember. Annak ellenére, hogy nemrég olyan hírek merültek fel, hogy a Honda (ismét) vibrációs problémákkal küzd, a japánok vezetői biztosak benne, hogy a tesztelés elkezdésére jelentős haladást érnek el az erőforrással. Érdekes lesz figyelni a Honda és a Renault külön párviadalát a fejlesztési versenyben.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: