Adrian Newey néhány napja elejtette, hogy az általa tervezett RB15 is a Mercedes által a Formula-1-be hozott, innovatív kerékfelnikkel lesz felszerelve a 2019-es szezonban. Ezek az abroncsok tavaly erősen vita tárgyát képezték, ezért például az Egyesült Államok Nagydíján végül a világbajnoki címvédő istálló nem is merte élesben bevetni.
Ennek ellenére az FIA rábólintott a szabályokat feszegető megoldásra, így egyre valószínűbb, hogy több gárdánál is megjelenik ez, vagy ehhez meglehetősen hasonló kialakítás. A Mercedes korábban sokat küszködött a hátsó kerekeivel, ám a nyáron, úgy tűnik, sikerült orvosolniuk a problémát.
Gyakorlatilag lyukakat fúrtak a felnibe, hogy ezzel is segítsék a levegő áramlását a megfelelő helyekre, amivel a hűtést sokkal jobban megoldják és kontroll alatt tarthatják a hőmérsékletet. Az olasz Motorsport szerint a Red Bull szinte biztosan lemásolja ezt az innovatív designt. Az FIA technikai bizottsága jóváhagyta az ötletet, mivel a számítások szerint csak minimális hatása van az aerodinamikára.
Igaz, hogy tavaly a Mercedes még visszavonta az újítást, tartva a Ferrari óvásától (így az utolsó három versenyen sem vetették be az áttervezett felnit az Ezüst Nyilak), ám Toto Wolff csapatfőnök már akkor megígérte, hogy a következő (azaz az idei) Mercedesen már használni fogják.