Steward
Bognár Viktor
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2019. június 18. kedd
F1

Jó F1-et akarunk? Felezzük el a leszorítóerőt

Franz Tost szerint pofonegyszerű lenne a megoldás a látványos, izgalmas F1-re, csak a döntéshozók mindig belekeverik a dolgokba a mérnököket, akik aztán elrontják az egészet.

Egyszerű megoldási javaslattal állt elő Franz Tost, a Toro Rosso csapatfőnöke: szerinte simán csak meg kellene felezni az autók leszorítóerejét ahhoz, hogy izgalmas futamokat, késhegyre menő csatákat, látványos akciókat láthassunk. Úgy véli, hogy a 2017-es szabályváltozásokkal a sportág éppen az ellenkező irányba indult el, amikor a gyorsabb körökre, a nagyobb leszorítóerőre szavazott.

"Óriási a leszorítóerő jelen pillanatban, ami azt jelenti, hogy nagyon magas a kanyarsebesség, senki nem tudja követni a másikat a turbulencia miatt és kemény, rövid féktávok vannak. Hogyan kellene előzni?" - idézi Tostot az Autosport.

overtake

"Az FIA és a FOM pontosan tudja, hogy mit kellene tenni, hiszen olyan tapasztalt szakembereik vannak, mint Ross Brawn, vagy Pat Symonds: hozzányúlni az aerodinamikához, a leszorítóerőhöz. Én minimum negyven-ötven százalékkal csökkenteném a leszorítóerőt, hogy az autók sokkal kevésbé legyenek stabilak a kanyarokban. Akkor aztán az emberek látnák, ahogy a pilóták küzdenek az autóval, hosszabbak lennének a féktávok, lennének előzések, lehetne egymás mögött haladni a kanyarokban. Ezt könnyű lenne elérni, csak akarni kell" - magyarázta a Toro Rosso vezére.

És hogy miért nem ebbe az irányba halad a sport? Erre is egyszerű a válasz: "A csapatok miatt! Sose kérdezzék meg a csapatokat. A szabályalkotóknak úgy kellene előjönniük a szabályokkal, hogy ez van, el lehet fogadni, vagy itt lehet hagyni. Ehelyett azonban megkérdezik a csapatokat és a mérnököket. De sose kérdezzük a mérnököket" - utalt arra, hogy a mérnökök a minél gyorsabb körökre, a jobb tapadásra utaznak.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?