Az elmúlt évi, meglehetősen gyengére sikeredett, Toro Rossónál töltött idény után az energiaitalos istálló menesztette a huszonkilenc esztendős pilótát és helyére a Formula-2-ben vitézkedő Alexander Albont szerződtette. Hartley az istálló harminchárom pontjából mindössze négyet szerzett és mélyen elmaradt csapattársa, Pierre Gasly teljesítményétől.
A tavalyi tesztpilóták távoztak a vörösöktől (Danyiil Kvjat éppen a Toro Rosso egyik ülését kapta meg, Antonio Giovinazzi pedig a Saubernél kapott állást), így a Corriere dello Sport megszellőztette, hogy Brendon Hartley kerülhetne Maranellóba fejlesztőpilótaként.
Azóta már sokkal inkább arról szólnak a hírek, hogy a Ferrari végül Pascal Wehrleint igazolja le teszt- és tartalékpilótának. A Newshub azonban rákérdezett Hartley édesapjánál, mennyi igaz a korábban terjedő pletykából. A jelek szerint semmi.
„Honnan vették ezt a bolondságot? Ez színtiszta pletyka. Egyáltalán nem ebben az irányban mozgolódunk” – reagált Bryan Hartley a Newshub kérdésére. Hasonló gondolatai vannak az érintettnek is, aki a Newstalk ZB interjújában gyakorlatilag lezárta F1-es pályafutását.
„Egy napon szeretném elmesélni az egész sztorit. A politikai játszmákat egyáltalán nem szeretem, valamint idő kellett ahhoz is, hogy hozzászokjak a megnövekedett médiaérdeklődéshez. A Formula-1 nagyon komplikált, a rengeteg pénz döntő fontosságú, ez dönt arról, hogy pilóták mennek, vagy maradnak, egyáltalán nem csak a szimpla teljesítmény határozza meg a pilótapiacot” – nyilatkozta még korábban Brendon Hartley.
Ez a hír tehát a jelek szerint kacsa, igaz, annak idején Maurizio Arrivabene kamuhírnek minősítette azt is, hogy Mattia Binotto érkezne a helyére, hétfőn pedig mégis valósággá vált.