Wehrlein 2016 és 2017 között versenyzett a Formula-1-ben a Manor és a Sauber pilótájaként, majd ezt követően a Mercedes által támogatott HWA Team pilótájaként tért vissza a DTM sorozatba, ahol 2013-ban, mindössze 18 évesen debütált. Tavaly év szeptemberében Wehrlein és a Mercedes bejelentette, közös megegyezéssel elválnak útjaik. Ezt követően egyre több hír jelent meg azzal kapcsolatban, hogy a német pilóta a Ferrari alkalmazásába kerülhet, miután Antonio Giovinazzi és Danyil Kvyat, akik korábban a maranellói alakulat teszt-és tartalékpilótát érintő feladatait látták el, 2019-től aktívan fognak versenyezni a Formula-1-ben.
A 24 éves pilóta végül októberben a Formula-E-be szerződött a Mahindra csapat versenyzőjeként, de tekintve, hogy december 31-ig a Mercedes kötelékében állt, az FE decemberi szezonnyitó versenyhétvégéjén sem tudott részt venni Ad Diriyah-ban, helyette a hétvégi második versenyen fog bemutatkozni Marrakeshben. Hasonló okokból nem tudta a Ferrari sem korábban alkalmazni, ellenben, a Motorsport értesülései szerint Wehrlein tegnap már a Ferrari alkalmazottjaként járt Maranellóban.
A Ferrari 2018-ban a nehezebben alakuló pénteki szabadedzéseket követően számos alkalommal támaszkodott a szimulátorban dolgozó pilótától kapott adatokra. Ennek egyik leglátványosabb példája a Kanadai Nagydíj volt, amikor Sebastian Vettel a pénteki első- és második szabadedzésen küszködött autója vezethetőségével, majd szombaton megszerezte a pole-pozíciót, vasárnap pedig a győzelmet. Vettel a Giovinazzi és Kvyat által végzett munka jelentőségét az év során többször is kiemelte, mondván, „több alkalommal is azon adatok alapján változtattuk meg az autó beállításait, amiket a szimulátorban kaptunk, ezért rendkívül hálásak vagyunk a srácoknak, hogy ránk áldozták az idejüket.”
Egy második fejlesztési pilóta alkalmazását egyelőre fontolgatja a Ferrari – írja a Motorsport.