2019-ben komoly változásokat láthatunk a rajtrácson, ezek egyike, hogy Kimi Raikkönen helyett már Charles Leclerc lesz Sebastian Vettel csapattársa a Ferrarinál, a finn pedig további két évet vállalt az Alfa Romeo-Sauber színeiben. A svájciak az egyik legdinamikusabban fejlődő istállóvá váltak idén, az év elején még sereghajtóként láthattuk őket, ám fokozatosan a középmezőny elejére keveredtek előre.
A fiatal monacói tehetség produkciója annyira meggyőzőnek bizonyult, hogy ősszel a Ferrari lecsapott rá és jövőre már az anyacsapatnál bizonyíthat. Leclerc-rel együtt versenyautója is látványosan fejlődött az évad során, ez pedig az érintett szerint kulcsfontosságú lett, ugyanis egy harmatgyenge autóval rejtve maradt volna kitűnő teljesítménye.
A szezon előtti teszteket követően a szakértők úgy gondolták, egy újabb, szenvedős év következik a hinwili istálló számára. Nem is kezdtek valami erősen, ám a C37-es fejlesztése felettébb hatékonyra sikerült, előbb csak elérték a középmezőnyt, majd többször annak élére is sikerült már kerülni.
Ennek köszönhetően többször is kiváló vezetést mutatott be Leclerc, aki pontosan tudja, ha az autó az év eleji szinten marad, akkor ebből semmi sem látszódott volna. „Mentálisan rendkívül nehéz esztendő lett volna, ha az autó és én magam is ugyanazon a nívón teljesítünk, mint a szezon elején” – ismerte el a tehetséges monacói.
„Sokkal érdekesebb lett a helyzet, amikor már a pontokért harcolhattunk, hatalmas motivációt adott. De úgy gondolom, ha az ember olyan helyzetben találja magát, mint ahol mi jártunk az első néhány versenyhétvégén, akkor a motivációnk sincs éppen a csúcson.”
„Az első három versenyen úgy gondoltam, nem vagyunk éppen versenyképesek, húsz kör után teljesen egyedül körözgettünk a 19. helyen, ez pedig rettentően unalmas, hogy egyszerűen csak várjuk a verseny végét” – emlékezett vissza a kezdeti nehézségekre Leclerc. Az Alfa Romeo-Sauber azonban megtáltosodott, összesen 48 pontot gyűjtött a gárda, ebből Leclerc harminckilencet, ráadásul az évad zárása figyelemre méltóan sikerült, három hetedik hellyel fejezte be a 2018-as szezont a jövőre már a Ferrarinál versenyző vezérpilóta. Biztosak lehetünk abban, hogy 2019-ben a Scuderiánál is megmutatja tudását.