DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 2. szombat
F1

Renault: Nem csak megörököltük a negyedik helyet

A francia gyártót olyan megjegyzések érik, hogy a Force India tulajdonosváltása, valamint a Haas többszöri diszkvalifikálásának köszönheti csak év végi negyedik helyét. Az istálló ezt erősen cáfolja.

A franciák gyári gárdája azon kevés istálló egyike, amely év eleji célkitűzését szinte maradéktalanul teljesítette, látható fejlődést ért el. Tavaly a hatodik hely környékét szerették volna elérni, a zárófutamon Nico Hülkenberg kiváló vezetésével és némi szerencsével ez sikerült is. 2018-ban a negyedik hely volt célkeresztben, ezt pedig remek csaták után sikerült is megcsípni.

A nyári időszakban jött némi visszaesés a Renault teljesítményében, a dinamikusan fejlődő Haas viszont közben egészen odaért a sarkukba. Éppen, amikor az amerikai istálló eléjük került volna, az Olasz Nagydíj végeredménye utólag változott, a Renault ugyanis bepanaszolta a szabálytalan autóval versenyző Haast, Romain Grosjean pedig elbukta hatodik helyezését. Mínusz nyolc pont a Haas, plusz kettő a franciák szempontjából.

Ugyanakkor végül nem ezen múlott, mivel huszonkilenc egységgel győzték le a Haast. A Force India tulajdonosváltása körüli hercehurca sem jött rosszul a középmezőnybeli csatározásban. Az anyagi csőd szélén álló indiai istállót felvásárolta a Lawrence Stroll vezette konzorcium és Racing Point Force India néven újraindította. Ez viszont azt jelentette, hogy a Magyar Nagydíjig szerzett összes pontja törlődött a gárdának.

A Renault azonban kiszámolta, hogy ha nem nullázzák a Force India pontjait, akkor sem került volna eléjük. 111 egységet gyűjtött volna összeadva a Perez-Ocon-páros, míg a Renault a zárófutam után 122-vel rendelkezett. „Helyezésünk hivatalos, egyértelmű, nem képezi vita tárgyát. Negyedikek lettünk, megérdemelten” – idézi a Renault ügyvezető igazgatóját a Motorsport.com szakoldal.

A riválisok kizárása és a tulajdonosváltása nélkül is meglett volna a 4. hely


„A szezon során nem volt ez annyira könnyű. Több esetben nem mi rendelkeztünk a negyedik leggyorsabb autóval a mezőnyben, ez biztos. Az egész csapat érdeme, köztük a pilótáké is, figyelemre méltó teljesítményt nyújtottak.”

„Úgy gondolom, a Haas gyorsabb versenyautóval rukkolt elő, de a nyers erő önmagában nem elég, nem mindegy, hogyan viszi végig az ember a versenyhétvégéket. Éppen ezért érdemeljük meg a negyedik helyet. Számos esetben kell megküzdeni problémákkal a garázsban, helyes stratégiát kell választani, valamint a gumikezeléssel is meg kell tudni birkózni, például az időmérő edzéseken.”

„Többször éreztük, hogy nehéz lesz, de végül sikerrel megszereztük azt a helyezést, ami erre az esztendőre a célkitűzésünk volt. Természetesen, hosszú távon nem ez a célunk, de köztes mérföldkőnek tökéletes. Mostantól feljebb emeljük a lécet, de tudjuk, hogy hatalmas a szakadék jelenlegi helyzetünk és aközött, ahova szeretnénk eljutni (a legjobb három közé kerülni). De ez csak még több energiát ad nekünk, hogy a télen még keményebben dolgozzunk” – tekintett előre Cyril Abiteboul.

A Renault bizakodását növelheti, hogy a McLaren a napokban kiszivárogtatta, hogy a francia erőforrás a jelek szerint áttörést ért el a fejlesztések során és jövőre sokkal erősebb lehet, mint idén.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: