2005 és 2006 világbajnoka az elmúlt években megcsömörlött a folyamatos sikertelenségtől, mivel hiába versenyzett nagynevű istállóknál, mindig versenyképtelen autóval volt kénytelen körözni a győzelem halvány reménye nélkül. Ez leginkább 2015 óta igaz, a McLaren ugyanis elképesztő mélyrepülésben van, az elmúlt négy szezonban a dobogós helyektől is messze járt.
Fernando Alonso vezetési tudása mit sem kopott azóta, hogy még a győzelmekért harcolhatott (az utolsót 2013-ban szerezte), a tizedik pozícióért is ugyanolyan keményen megdolgozott, de rossz volt látni, hogy a mezőny egyik legjobb képességű pilótája a középcsapatokkal, a végén pedig már inkább a sereghajtók ellen volt kénytelen küzdeni.
Az utóbbi időszakban már egyre többször kacsintgatott kifelé más sorozatok felé, az Indy 500-on és a Le Mans-i 24 órás viadalon is megmérette magát, mindkétszer kiválóan teljesített, utóbbit meg is nyerte, igaz, a kimagaslóan jó Toyotával nem volt olyan nehéz dolga.
Bár Abu Dhabiban elbúcsúzott a száguldó cirkusztól, a Sky Sports F1 szakértője úgy érzi, a távozás nem végleges. „Elképesztő volt, ahogy elbúcsúztatták, olyasvalaminek lehettünk szemtanúi, amit én korábban még sosem láttam. Ha körbenézett, minden falon elköszöntek tőle, ettől még ez a látszólag kemény ember is elérzékenyült. Az utolsó dolog, amire számítottam volna tőle az interjú során, az az ölelés” – tolmácsolta véleményét Martin Brundle.
„Harminchét éves, de arra számítok, hogy fogjuk még őt látni egy versenyképes autóban. Kicsit össze is zavart engem ez a nagy ünneplés. Ha ennyire népszerű és fontos személyiség, mint amilyen, akkor miért nem biztosítanak számára egy versenyképes autót?” – tette fel a költői kérdést a brit szakértő.