Nemrég Kevin Magnussen ismerte el, hogy ha jóval egyenletesebben teljesített volna az istálló, akkor a Haas már idén megcsíphette volna a gyártók világbajnokságának negyedik helyezését, ami a tavalyi gyengélkedést követően felettébb meglepő lenne. Matematikai esélye ugyan van még az amerikai gárdának, de az erőviszonyokat tekintve szinte elkönyvelhető, hogy a Renault végez a középmezőny élén.
Egyáltalán nincs ok a szomorkodásra a Haasnál sem, az összetett ötödik pozíció is kiváló teljesítmény és óriási előrelépést mutat. A gumikezelés azonban továbbra sem könnyen megfejthető terület a 2016 óta az F1-ben versenyző csapat számára, változatlanul csak tanulják. Időnként beletalálnak, néha viszont abszolút mellé lőnek.
„Egyáltalán nem egy kulcsterület van, amit ki kell ismernünk, hanem csapatként mindenben fejlődni kell. Az egyetlen dolog, ami igazán segít, az az idő. Biztos, hogy már harmadik évünkben is jobban teljesítettünk, mint ahol a másodikban jártunk” – fogalmazott Günther Steiner csapatfőnök.
„Mindent tanulgatunk még, de a legnagyobb talány mindig a gumikezelésben keresendő. Ami az egyik pályán működik, a másikon egyáltalán nem és ez nem kizárólag a keverékek változtatásán múlik. Még ha pontosan ugyanazokat az abroncsokat is használnánk, semmi biztosíték nem lenne arra, hogy pontosan ugyanúgy teljesítenek máshol, mivel az aszfaltréteg felülete, valamint a hőmérsékletek is különbözőek.”
„Ez rengeteg dolgot eldönt, soha nem lehet tökéletesen kiismerni a gumikat, de minden egyes nagydíjhétvégével egyre lehet növelni az ismereteinket. A Ferrarival megkötött technikai együttműködésünkre nem mondom azt, hogy jobb megközelítés, mint másoké, de számunkra a jelek szerint működőképes” – tette hozzá Steiner.