Az idei szezonban (is) számos alkalommal megtörtént, hogy a Mercedes úgy építette fel a stratégiát, hogy az akár Valtteri Bottas kárára Lewis Hamiltonnak kedvezzen. Ilyen téren csak a jéghegy csúcsa volt a Szocsiban látható elengedés, a többi kevésbé látványos, de a finnt egyértelműen hátrányosan érintő taktikai húzás volt, ahogy például Monzában, vagy éppen Brazíliában.
Az elnyújtott, vagy éppenséggel túl korai kerékcserékkel mindig a Ferrari és a Red Bull pilótáinak lépéseire reagáltak Bottasszal úgy, hogy továbbra is feltarthassa a riválisokat, miközben az élen Lewis Hamilton nagyobb előnyt képes kiautózni, esetleg a felzárkózásban segítette a brit vezérpilótát. Előfordult olyan is, például Németországban, hogy a frissebb abroncsokkal sem engedték előzni a finnt.
Valtteri Bottast viszont kezdi frusztrálni, hogy rendre gyengébb eredményt ér el a nem éppen rászabott stratégia miatt. „Néha már zavaróvá kezd válni, mivel annyira sokszor kell ezt tennem. Folyamatosan védekeznem kellett, de valami kompromisszumot kellene találnunk, hogy milyen szinten védekezek és mennyire áldozom fel emiatt az egyeneseket és a kanyarsebességet” – ismerte el Bottas.
„Mindent megtettem, de csak idő kérdése volt, hogy előbb-utóbb a mögöttem levők felőrölnek. Biztos, hogy sokkal jobb eredményt érhettem volna el, az első etap során némi túlmelegedéssel küzdöttem, a verseny második felében pedig hólyagosodott az abroncsom.”
„Amint megjelent a hólyagosodás, a tempóm elkezdett lassulni és Daniel Ricciardo is megelőzött. Ezután már mindegy volt, szabadon kereket cserélhettem, meg is tettük, hogy a defekt kockázatát a minimálisra csökkentsük. A végén meg már csak haza kellett hoznom” – tette hozzá az ötödik helyen végző Bottas (aki egyébként a harmadik rajtkockából indulva esett vissza fokozatosan).