DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 29. péntek
F1

A Haas meghatározta a közeljövő céljait

Az eddigiekhez képest rendkívül ütőképes versenyautót épített az idei évre a Haas-Ferrari. Bár a negyedik helyre már csak minimális esélye maradt, nem adja fel és azt is tudja, mit kell tenni ezután.

Tavaly év végén semmi jel nem utalt arra, hogy a Haas a sereghajtó pozícióból a középmezőny elejére ugorhat. Bár az összetett pontversenyben nem lettek utolsók, az évadzáró futamokon igen gyenge teljesítménnyel rukkoltak elő, már az akkor leglassabbnak számító Sauber is eléjük került.

A téli teszteken már látszott, hogy a Haasszal számolni kell idén és ez valóban így is történt. Néhány feltűnő kilengéstől eltekintve (például legutóbb, Mexikóban) Romain Grosjean és Kevin Magnussen minimum hozta, de többnyire meghaladta a Renault tempóját. Az év során (vezetői és csapathibák miatt) bőkezűen elszórt pontok viszont megbosszulhatják magukat és a Renault valószínűleg elcsípi az összetett negyedik helyet, a Haasnak marad az ötödik.

A látszat csal, Mexikóban a Haas meg sem közelítette a Renault teljesítményét


Más problémák is sújtották az amerikai istállót, például Monzában Romain Grosjean egy remek hatodik helyezéssel jelentkezett, ám az autó szabálytalansága miatt utólag kizárták, ami rögtön tíz pont veszteséget jelentett a fő riválissal szemben, mivel a Haas elvesztett nyolc egységet, a Renault pedig az előrébbsorolás miatt nyert kettőt. A fellebbezést elutasították, így hivatalos, hogy érvényben marad a csapat kizárása. Így harminc pont a lemaradás, amit ledolgozni szinte lehetetlen a hátralevő két versenyen.

A Haas csapatfőnöke azonban bízik a csodában, valamint kicsit előrébb is tekint már, hogyan hozhat ki még többet gárdájából. „Nagyon szoros a középmezőnyben a csata. Kifejezetten érdekes küzdelmet láthatunk. Szeretnénk uralni ezt a viaskodást, de pályáról pályára változnak az erőviszonyok. Minden egyes edzésen, időmérőn és versenyen arra összpontosítunk, mennyire vagyunk közel a legközelebbi riválisokhoz” – nyilatkozta Günther Steiner Sao Paolóban.

„Nagyon szeretnénk feljebb kerülni, mindent megteszünk, hogy a legtöbbet kihozzuk a Renault ellen. A középmezőny legjobbjának lenni nagy elismeréssel járna. Idén komoly lépést tettünk meg előre, egyértelműen bizonyítottuk, hogy képesek vagyunk olyan autót építeni, ami alkalmas az összetett negyedik helyének elérésére. Minimalizálnunk kell a hibákat és minél több pontot szerezni. A jövőben sokkal gyakrabban kell pontszerzőként végeznünk” – erősítette meg az ambíciókat Kevin Magnussen, az istálló dán pilótája.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: