A Liberty Media, illetve a rajongók akarata összecseng abban, hogy a versenyautók aerodinamikáját úgy kell szabályozni, hogy minél kisebb legyen a turbulens levegő a versenyző mögött, így szorosabban lehet az ellenfeleket követni, izgalmasabb lesz a verseny, több az előzés.
Ennek egyik eleme az első vezetőszárny tervezett egyszerűsítése (amit néhányan a nyári teszteken, illetve szabadedzéseken már próbálgattak is), de a Toro Rosso csapatfőnöke még ennél is tovább ment. Szerinte az autók kinézete rendezetlen, valamint az oldalsó légterelők a szabad fejleszthetőség miatt szintén kiszámíthatatlanul keverik fel a levegőt, ráadásul nem is szépek.
„Ross Brawn, Pat Symonds és az aerodinamikai specialisták biztosan tudják, hogyan szabadulhatnánk meg mindannyian ezektől az extra légterelő elemektől. Végre letisztult autókat láthatnánk. Ha én írnám a szabályokat, nem bonyolítanám túl a helyzetet, betiltanám az összes oldalsó légterelőt, valamint az autón megjelenő összes plusz hasonló elemet” – elemezte a helyzetet Franz Tost.
„Remélem, az F1 tulajdonosai is ebben az irányban haladnak. Az autók kinézete még agresszívebb kellene, hogy legyen, valamint kicsit csökkentsük a méreteket. Jelenleg ugyanis számomra kicsit túl nagyok, kicsinyítsük le őket.”
„Emlékszem, például a ’70-es évekbeli Lotusra. Amikor először megláttam ezt az autót, földbe gyökerezett a lábam és aztán Jochen Rindt év végén meg is nyerte a világbajnokságot ezzel a géppel. Egészen különleges volt. Ha a mostani autókkal összehasonlítjuk, hatalmas a különbség. Remélem, a Formula-1-es autók ebben az irányban indulnak el” – tette hozzá Tost.