DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

Suzuki: A Honda tíz éve hatalmasat hibázott

2008-ban, amikor a Honda váratlanul kivonult a Formula-1-ből a szezon végén, szinte mindent felégetett maga mögött és ez hatalmas hiba volt. Ezért küzdenek most ennyi problémával a japánok.

A Honda a BAR istálló felvásárlásával 2006-tól már teljesen gyári csapatként indult a száguldó cirkuszban, Jenson Button meg is szerezte első futamgyőzelmét, de igazán nem számított komoly tényezőnek. A következő két esztendőben viszont rendkívül nagy visszaesést láthattunk a gárdától, a pontszerzés is csak elvétve sikerült.

A Honda annyira komolyan gondolta, hogy visszatérne a csúcsra, hogy 2006-tól két és fél éven keresztül Super Aguri néven egy B-csapatot is üzemeltetett. 2008-ban aztán anyagi nehézségek miatt a Super Aguri májusban megszűnt, majd év végén az anyacsapat is bedobta a törölközőt.

A japán gyári istálló 200 millió dollárt ért ebben az időszakban, ám annyira mindenáron szabadulni akartak, hogy egyetlen euróért adták tovább a csapatot Ross Brawnnak. 2009-ben (bár Mercedes-motorral) ezzel a versenyautóval a Brawn GP világbajnoki címet szerzett, így nem volt jó ötlet, hogy a Honda megszabadult a csapattól és a teljes infrastruktúráját felégette maga mögött.

A Honda már tesztelte 2009-es autóját, amikor váratlanul csapot-papot hátrahagyva viharsebesen távoztak


A 2007-ben kisebb sikereket is megélt B-csapat egykori főnöke, Aguri Suzuki úgy véli, a gyártó legnagyobb hibáját követte el a kiszálláskor. „A Honda 2008 végén követte el legnagyobb hibáját, hogy teljesen leállították a Formula-1-es programjukat.”

„Egyáltalán nem maradtak jelen a Formula-1-ben, még motorszállítóként sem. Mindent leállítottak és eladtak, így a visszatéréskor teljesen a nulláról kellett újrakezdeniük mindent. Ha lett volna némi folytonosság a történetben, nem kényszerültek volna ilyen sok nehézséggel megküzdeni az elmúlt években” – mutatott rá Suzuki. Igaz, a Honda éppen ebben az évben talált rá a fejlődés útjára, legújabb erőforrásuk a hírek szerint már nem sokkal gyengébb, mint a Mercedes és a Ferrari.

Az 58 éves szakember, egykori F1-es versenyző összesen 64 nagydíjon indult (88 kísérletből), a Larrousse-Lamborghini formáció egyetlen dobogós helyét szerezte 1990-ben, Suzukában. 1988 és 1995 között volt aktív, megszakításokkal, versenyzett még a Zakspeed, a Footwork, a Jordan és a Ligier csapatoknál is.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: