DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 25. szerda
F1

Bottas még így is Szocsi királya – Orosz Nagydíj statisztikák

Mire lehet büszke Valtteri Bottas, és mire nem lehetnek büszkék a finnek? Miben alkotott nagyot Max Verstappen? És mikor volt utoljára ilyen erős szombatja a Saubernek? Minden kiderül az Orosz Nagydíj statisztikai összegzéséből.

Lewis Hamilton megint eljutott egy kerek számig, ami ilyen tempós sikerhalmozás mellett azért elég gyakran megtörténik vele: Szocsiban 70. F1-es győzelmét szerezte, még ha a csapatutasítás miatt erre nem is lehetett túl büszke. Mindenesetre már csak 21-re van Michael Schumacher álomrekordjától, és ha kitölti jelenleg érvényben lévő szerződését, akkor legalább úgy 47 futam hátra van még a karrierjéből...

Valtteri Bottas a 6. rajtelsőségét szerezte az F1-ben, de ezekből eddig csak kettőt tudott győzelemre váltani, tavaly Spielbergben és Abu Dhabiban. A finn viszont elmondhatja magáról azt a különlegességet, hogy Szocsiban az eddigi öt látogatása során az időmérőn mindig legyőzte csapattársát, és mindig az első három közé kvalifikált. Előbbi tett a Mercedesszel, utóbbi a Williamsszel volt igazán figyelemreméltó teljesítmény.

bottas



29. dobogós helyezésével Bottas azonos szintre került kortársával, az idén még csak két győzelme során a pódiumra álló Daniel Ricciardóval. Ebben a szezonban eddig a finn zászló jelent meg a legtöbbször a dobogó felett (16 alkalommal, míg a brit 13-szor, a német pedig 10-szer), mégsem született egyetlen finn győzelem sem.

A Mercedes megtartotta makulátlan mérlegét az Orosz Nagydíj történetében, ami nem is csak Szocsi 2014-es érkezéséig, hanem egészen 1913-ig nyúlik vissza! Szentpéterváron ugyanis rendeztek már két nagydíjat 1913-ban és 1914-ben, amelyeket a Benz (bár akkor még nem egyesült a Mercedesszel) színeiben nyert meg előbb Georgij Szuvorin, majd pedig Willy Scholl.

A Mercedes 43. kettős győzelmét szerezte az F1-ben (ami 2014 óta a 38.), és már csak négyre van az örökranglista második helyét birtokló McLarentől, amely csapat pedig már több mint 50 éve megszakítás nélkül jelen van a sportban.

Kimi Raikkönen nem nagyon vetette észre magát a hétvégén, csendben elrajtolt a 4. helyről, és ott is ért célba. Viszont már 37. alkalommal volt övé a 4. startpozíció, amivel beállította a rekordot, hiszen csak Gerhard Berger volt ugyanennyiszer megtalálható a második sor rosszabbik oldalán.

Raikkönen és Hamilton az egyedüli pilóták, akik a naptárban öt éve szereplő Orosz Nagydíj eddigi összes versenykörét teljesítették.

verstappen

Ritkán nyílik meg a lehetőség egy versenyző előtt arra, hogy a születésnapján szerezzen F1-es futamgyőzelmet (eddig csak két embernek, James Huntnak és Jean Alesinek sikerült ez), ám egy élpilóta, Max Verstappen 21. születésnapja most éppen a verseny napjára esett. Rajtbüntetése miatt ugyan nem volt reális esélye a diadalra, 19. starthelyének fényében viszont egészen különleges, hogy még ha eltérő taktikájának köszönhetően is, de ő töltötte az élen a legtöbb, 24 kört a futam során.

Hozzá képest a szintén hátulról induló Daniel Ricciardo látványtalanul lett hatodik, viszont ez így is a legjobb eredménye lett Szocsiban, hiszen az előző négy itteni futamon is csupán a 7. hely volt számára a csúcs.

Marcus Ericsson a 2015-ös Olasz Nagydíj óta először jutott be egy időmérő utolsó szakaszába, a Q3-ba, miután a Q2-ben kihívók híján csak annyit kellett tennie, hogy fut egy mért kört. A svéd így 64 futam elteltével tett látogatást ismét a Q3-ban, ami a leghosszabb kihagyás utáni visszatérés a rendszer létrejötte óta. Ericsson pedig ezzel egyúttal beállította legjobb időmérős eredményét is, hiszen most negyedszer kvalifikált a 10. helyre, de feljebb még sohasem.

De nemcsak neki, hanem az egész Saubernek régóta várt eredményt hozott az Orosz Nagydíj időmérője, hiszen mindkét autójuk ott volt a Q3-ban, amire legutóbb a 2015-ös Kínai Nagydíjon láthattunk példát. Akkor Felipe Nasr és Ericsson a 9. és a 10. rajthelyet szerezte meg, most Leclerc és Ericsson 7. és 10. lett. Tegyük hozzá, hogy Leclerc-nek meg ez rövid karrierje eddigi legjobb időmérője, hiszen a Paul Ricardon elért 8. rajthelyét tudta eggyel megjavítani. A Sauber számára pedig ez volt a legelőkelőbb rajthely Nico Hülkenberg 2013-as austini remeklése óta, ahol a német a 4. helyre kvalifikált.

ericsson

A Toro Rosso végzetes fékhiba miatt mindkét autóját a garázsba szólította a 4. kör végén, így ez volt a csapat legrövidebb versenye a 2009-es Spanyol Nagydíj óta, ahol az egymással ütköző Sebastien Buemi és Sebastien Bourdais mindketten már az első körben kiestek.

A Pirelli F1-es története 200. pole-pozícióját jegyezte a hétvégén. Persze ellenfél nélkül ezt előre borítékolni lehetett, mint ahogy már az is látható, hogy idén Mexikóvárosban megszerzik majd 200. győzelmüket is.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: