Nagy helyezkedés követte az Orosz Nagydíj rajtját: Sebastian Vettel a harmadik rajtkockából jobban lőtt ki, mint Lewis Hamilton, ellenfele mellé ért, a 2-es kanyarba vezető hosszú padlógázas szakasz második felében azonban Hamilton leszakította, majd a szélárnyékot használva ért be a pole-pozícióból rajtoló csapattárs, Valtteri Bottas mellé. A következő kombinációkban újból Vettel került közel világbajnoki riválisához, végül azonban nem változott a sorrend: Bottas, Hamilton, Vettel és Raikkönen maradtak rajthelyükön az első négyben.
Mögöttük a második körben már Charles Leclerc haladt az Alfa Romeo Sauberrel, a monacói az előle induló Esteban Ocont és Kevin Magnussent is megelőzte. Az igazi előzésparádét azonban a rajtbüntetése miatt 19. helyről induló Max Verstappen szolgáltatta. Játszi könnyedséggel átlépve a riválisokat a harmadik körben pontszerző helyen haladt.
Annak ellenére, hogy a 21. születésnapját ünneplő holland lágy abroncson haladt, a pontszerző helyen levő középcsapatok pilótái pedig hiperlágyon, ugyanolyan könnyedséggel előzte a Force Indiákat, Haasokat és Saubereket, mint hátrébb a McLareneket, Williamseket és Renault-kat: az ötödik helyezés és Leclerc a 8. körben volt meg. Ekkor már 20 másodperc hátrányt halmozott össze a vezető Bottasszal képest. Összehasonlításként a mellőle induló csapattárs, Daniel Ricciardo ekkor a 12. helyen tartott.
A középmezőny tagjainak többsége már az első tíz körben kereket cserélt: az első négyesből Valtteri Bottas a 12. kör végén nyitotta a kiállásokat, az ultralágyat lágy keverékre cserélte a Mercedes stábja. Vettel egy, Hamilton két körrel később érkezett: a Ferrari sikeresen a Mercedes elé vágott, Bottas–Vettel–Hamilton sorrend alakult ki, méghozzá szoros egymásutánban.
A riválisa nyakában loholó Hamilton előbb a célegyenesben, DRS-sel próbálkozott, Vettel ott azonban védekezett, nem múlt sokon, hogy a két autó összeütközzön. Hamilton aztán a nyújtott 3-as kanyarban pozícióba került, a 4-esben pedig megelőzte ellenfelét. Vettel Hamilton által is kifogásolt védekezését – többszöri irányváltással – vizsgálták, de nem büntettek érte.
Néhány körön át Raikkönen vezetett, majd a finn kiállása után, a 19. körben Verstappen vette át az első helyet – tartós lágy abroncsai azt jelentették, hogy még hosszú időt tölthet ebben a helyzetben. Mögötte a 25. körben történt fontos manőver: Bottas félrehúzódott, hogy Hamilton átvehesse tőle a második pozíciót, amely elméletben a vezető helynek felelt meg. Bottas a rádión később számonkérte csapatát: a Mercedes azzal magyarázta a helycserét, hogy szemcsésedés alakult ki Hamilton gumijain, ezért nem akarták, hogy közvetlenül Vettel legyen mögötte.
Verstappen előnye már a helycsere idején 3 másodperc alá csökkent, ezt követően azonban egészen kiállásáig 2-3 szekundum között maradt, leszámítva egy alkalmat kevéssel kiállása előtt, mikor Hamilton a közelébe ért és előzéssel is próbálkozott, de nem járt sikerrel. Vertappen viseltes lágy abroncsát a 43. körben cserélték le, az utolsó tíz körre hiperlágy keveréket kapott. Az ötödik helyre tért vissza, 14 másodperc hátrányt kellett volna ledolgoznia Raikkönenhez képest.
Az élen a Mercedes csapatutasítása után nem történt változás: Hamilton nyerte az Orosz Nagydíjat Bottas előtt: a finn rádióban feltett kérdése elárulta, bízott abban, hogy a végén visszacserélik a pozíciókat. Harmadik helyen végzett Vettel, akinek hátránya újabb 10 ponttal nőtt a bajnokságban. Raikkönen megszerezte a negyedik helyet: Verstappen friss gumikkal sem tudott a közelébe érni. A másik Red Bull-lal Ricciardo simán megszerezte a hatodik helyezést, de nem azzal a bravúros szerepléssel zárkózott fel, mint csapattársa, akitől több mint 40 másodperccel lemaradt. Saját bokszkiállása során az első szárnyat is lecserélték: ez is szerepet játszott hátrányában.
Leclerc végül megszerezte a hetedik helyet, a második kört követően csak a két Red Bull tudott elé furakodni. A nyolcadik pozícióban Magnussen végzett: a Racing Point Force India mindent megtett, hogy megszerezzék a jobb helyezést, egy időre még Pereznek is átengedték Ocon helyét (majd visszacserélték az autókat), de a csapatnak csak az utolsó két pontszerző pozíció jutott.
A Renault a Red Bull-lal megegyező taktikával versenyzett, és megpróbálkozott elhúzni kiállását a lágy abronccsal, de nem ért pontokat a kockázatvállalás, Nico Hülkenberg a 12. pozícióban végzett. A futamnak csupán két kiesője volt: mindkét Toro Rosso az első körökben búcsúzott.
A verseny eseményei percről percre élő közvetítésünkben.
Az Orosz Nagydíj végeredménye:
Versenyző | Csapat | Idő/Hátrány | |
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:27:25.181 |
2 | Valtteri Bottas | Mercedes | 2.545 |
3 | Sebastian Vettel | Ferrari | 7.487 |
4 | Kimi Raikkönen | Ferrari | 16.543 |
5 | Max Verstappen | Red Bull/Renault | 31.026 |
6 | Daniel Ricciardo | Red Bull/Renault | 1:20.451 |
7 | Charles Leclerc | Sauber/Ferrari | 1:38.390 |
8 | Kevin Magnussen | Haas/Ferrari | 1 kör |
9 | Esteban Ocon | Force India/Mercedes | 1 kör |
10 | Sergio Perez | Force India/Mercedes | 1 kör |
11 | Romain Grosjean | Haas/Ferrari | 1 kör |
12 | Nico Hülkenberg | Renault | 1 kör |
13 | Marcus Ericsson | Sauber/Ferrari | 1 kör |
14 | Fernando Alonso | McLaren/Renault | 1 kör |
15 | Lance Stroll | Williams/Mercedes | 1 kör |
16 | Stoffel Vandoorne | McLaren/Renault | 2 kör |
17 | Carlos Sainz | Renault | 2 kör |
18 | Szergej Szirotkin | Williams/Mercedes | 2 kör |
- | Pierre Gasly | Toro Rosso/Honda | fékhiba |
- | Brendon Hartley | Toro Rosso/Honda | fékhiba |