A száguldó cirkuszban évek óta húsz pilótaülést töltenek be a pilóták. Éppen ezért a fiatal tehetségeknek meglehetősen korlátozottak a lehetőségeik akár a sorozatba való bejutásra, akár a csúcskategóriában maradásra. A fizetős pilóták és a pénzügyi nehézségekkel küzdő istállók miatt nem először fordul elő, hogy egyértelmű tehetségek a partvonalra szorulnak (Ocon, Wehrlein, Vandoorne), miközben a mérsékeltebb képességekkel rendelkező, ám remek szponzori hátteret maguk mögött tudó versenyzők gond nélkül helyet kapnak évek óta.
Úgy fest, egyelőre új csapat(ok) nem érkez(nek) a Formula-1-be, néhány szakember viszont megpróbált alternatív megoldások után nézni. Egyikük éppen a világbajnoki címvédő csapat főnöke, Toto Wolff, aki a harmadik versenyautó lehetőségével állt elő. Nem lenne új a Formula-1 világában ez a megoldás, a nyolcvanas évekig ugyanis számos alkalommal előfordult, hogy több istálló is kettő helyett három autót indított. Így robbant be a száguldó cirkuszba például Mario Andretti is, aki 1978-ban világbajnok is lett.
A Haas csapatfőnöke szerint azonban jócskán összezavarhatna mindenkit, ha bizonyos csapatok három autót indíthatnának, jobb megoldást keresne. „Nem értek egyet a harmadik versenyautó bevezetésével, mindent csak összezavarna. Nehéz lenne a rajongóknak és az új nézőknek is megérteniük, ha időnként egy harmadik autó is feltűnne.”
„A világbajnokságot is torzítaná, szerintem le kell ülnünk és egy jobb ötlettel előállnunk. Jelen állás szerint a mi csapatunkat nem érdekli a harmadik autó lehetősége. Ha felbukkan valaki, aki kifizeti ennek költségét, akkor valóban megfontolnánk. De amíg ez nem történik meg, ez az ötlet nem téma nálunk” – nyilatkozta Günther Steiner.