DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 25. csütörtök
F1

Andretti: Remek ötlet lenne a harmadik autó

Nem először merült fel annak ötlete a Formula-1-ben, hogy jó irányba vinné a száguldó cirkuszt a csapatoknál esetlegesen felbukkanó harmadik versenyautó. Mario Andretti komolyan érvel mellette.

Jelenleg 78 esztendős Mario Andretti, aki éppen 1978-ban hódította el a világbajnoki címet a Formula-1-ben. Ő még jócskán versenyzett abban az időszakban, amikor az istállók kettőnél több vagy kevesebb autót is nevezhettek egy-egy futamra. Úgy gondolja, ez most is kiváló ötlet lenne, egyrészt a népszerűség, másrészt a fiatal pilóták bemutatkozási lehetőségei miatt.

„Érdekes lehetne és bizonyára növelné a sportág népszerűségét. Képzeljük csak el, például az IndyCar bajnoka, Josef Newgarden egy harmadik számú Mercedesszel, Ferrarival, vagy Red Bull-lal rajthoz állhatna az USA Nagydíján. Óriási lenne, úgy negyvenezer plusz nézőt hozna!” – ismertette ötletét Mario Andretti.

A '70-es években egyáltalán nem volt ritka, ha egy istálló három autót nevezett egy futamra


Az országok benevezhetnének időnként egy-egy „vendégversenyzőt”. „Szerződtethetnének egy kínai vagy japán pilótát, akiben elég potenciált látnak és vezetési tudásban is megüti a kellő szintet. Egy-egy futamon kipróbálhatnák őket az istállók a harmadik autójukban.”

Az 1978-as világbajnok saját magával példálózott és ebben nem is lehet vitába szállni az amerikai legendával. „Én vagyok a legjobb példa. Colin Chapman megadta nekem a lehetőséget egy élcsapatnál, én pedig a harmadik számú autót a pole-pozícióba kvalifikáltam.”

„A Ferrarival is egy harmadik számú autóval nyertem első versenyemet Dél-Afrikában. Ennek köszönhetem, hogy igazából beindulhatott a karrierem. A verseny az verseny, érdemes kiterjeszteni. Egyébként is mindig keressük a lehetőségét, hogy a Formula-1-et reklámozzuk, újabb és újabb rajongókat szerezzünk. Ebből pedig, úgy vélem, csak hasznot húzna az F1 az Egyesült Államokban és más országokban is” – tette hozzá Andretti. Az F1 berkein belül azonban többen is megvalósíthatatlannak tartják ezt az ötletet, amit már Toto Wolff is felvetett néhány napja (újra).

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: