DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
F1

A riválisok szerint Wolff halott ötlettel állt elő

Van, aki egyetért az alap koncepcióval, de nem hiszi, hogy meg is lehet valósítani azt, amit a Mercedes vezére említett - valószínűleg nem ez lesz a megoldás a tehetséges fiatalok helyzetét illetően.

A Formula-1-es pilóták utánpótlás-nevelésével manapság az a helyzet, amit sok labdarúgó-akadémia megirigyelhetne: túl sok a tehetséges fiatal, annyira sok, hogy nem jut nekik elég hely a legmagasabb szinten. Benne van ebben persze az is, hogy minden "akadémia" csak a saját versenyzőjét szeretné minél feljebb és előrébb tudni, komoly politikai érdekek feszülnek egymásnak minden egyes átigazolásnál.

A jelenlegi talán legnagyobb kérdés az, hogy a már többször bizonyított, gyors, érett, tehetséges és megbízható Esteban Ocon hogyan maradhat ülés nélkül 2019-re - még természetesen nem biztos, hogy ez így lesz, de jelen állás szerint nem nagyon jut neki hely, a képességeinek megfelelő biztosan nem. Nem ő az első és egyetlen, aki így járhat, a probléma mindenesetre már egyértelmű - Toto Wolff, a Mercedes vezére ezért azt javasolta, hogy minden csapat indítson egy harmadik autót, amibe csak fiatalokat lehet ültetni, ő így oldaná meg a kérdést. Ez azonban nem aratott osztatlan sikert.

horner-2018



"Érdekes felvetés, de ennek a gyakorlati megvalósítása (mint például a bokszkiállások, stb.) meglehetősen bonyolult. Koncepciónak érdekes, de amikor belemegyünk a gyakorlati részletekbe, akkor látszik, hogy nagyon-nagyon összetett. Nem hiszem, hogy a középmezőnynek ez feltétlenül tetszene" - mondta az Autosportnak Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke.

"Mi nem favorizálnánk a három autót" - tette hozzá a Williams istálló részéről Claire Williams. "Megvannak az összefonódások a csapatok között, aztán már három autó lesz. Hol van ennek a vége? Ez egy újabb lépés a rossz irányba" - mondta a grove-iak vezetője.

"Nekem tetszik a harmadik autó ötlete, de hogyan lehet véghezvinni?" - tette fel a kérdést válaszul Zak Brown, a McLaren vezérigazgatója. Ezzel pedig nagyjából össze is foglalta a problémát: Wolff szerint ugyan ez nem jelentene jelentős pluszköltséget, de valljuk be, ez azért így nem fedi a valóságot, ha a harmadik autó minden elemét, a hozzátartozó szerelőket, bokszokat, minden egyebet beleszámolunk.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: