Érezhetően nagy problémát jelent a Formula-1 pilótapiacán a nagy csapatok utánpótlás-nevelése: sorra jönnek a tehetségek, de egyszerűen nem jut nekik hely, egyéb anyagi hátterük pedig nincs, így csak a támogató istállóban bízhatnak. Antonio Giovinazzi, Pascal Wehrlein, Stoffel Vandoorne és talán Esteban Ocon is ennek eshet áldozatául, pedig mindanniyan kiváló versenyzők - Toto Wolff, a Mercedes vezére előállt egy javaslattal.
"Van egy egyszerű megoldás: legyen mindenkinek egy harmadik autója és kössük ki, hogy abba csak fiatal pilótát lehet ültetni, méghozzá maximum két évig" - mondta Wolff. "A költségek nem lennének túl nagyok, a rajtrácson még több autó lenne és fantasztikus show-t produkálnának ezek a frissen megérkező fiatalok, ahogy kőkeményen harcolnak a Valtterikkel és a Lewisokkal" - magyarázta.
Ez már csak azért is hasznos lenne, mert utánpótlással a világbajnoki címre esélyes csapatok rendelkeznek, de éppen ők azok, akik nem nagyon akarnak rizikózni a fiatalokkal, hiszen általában komoly, rutinos sztárpilótákkal rendelkeznek. "A topcsapatok nem fognak kockáztatni és mondhatjuk, higy ez így unalmas. Kockáztatnunk kellene, 18-19 éves fiatalokat topautóba ültetni és esélyt adni nekik."
"Az viszont gond, ha az ő tanulási folyamatuk miatt elveszítjük az egyéni vagy a konstruktőri világbajnokságot. Sem mi, sem a Ferrari nem tette ezt az az utóbbi időben. A juniorcsapat, mint például a Red Bullnak a Toro Rosso, nem opció számunkra, mert nyolcvan-száz millió dollárt kell rákölteni évente, ezt nem akarjuk megtenni."
"Ha nem találunk megoldást, akkor megkérdőjeleződnek a juniorprogramok és visszatérünk a fizetős versenyzőkhöz. Mert a Red Bull kezdte el és sikeres is volt ezzel, de most már nekünk, a Ferrarinak, a McLarennek, a Renault-nak ia van juniorprogramja és ha ezeknek a fiataloknak nem találunk helyet, akkor nincs értelme csinálni. Ez pedig nagyon sajnálatos lenne a versenyzői színvonal szempontjából."