A belgiumi és az olaszországi gyengélkedést követően egy olyan pálya következett a versenynaptárban, ami papíron jobban fekszik a McLaren-Renault-nak. Ezt a kétszeres világbajnok spanyol alá is támasztotta egy (a csapatvezető bevallása szerint is csapnivalóan sikerült versenyautóval elért) tizenegyedik rajthellyel.
Alonso megint alaposan elpáholta csapattársát (Stoffel Vandoorne mindössze a 18. kockát szerezte meg) az időmérőn, ezzel a kvalifikációs összesítésben 15:0-ra vezet a belgával szemben az idei évben. Úgy véli, még előnyt is hozhat számára, hogy nem jutott be a Q3-ba, így ugyanis szabadon választhat gumikeveréket a rajt előtt, ami ezen a forró aszfalton komoly előnnyel járhat.
Mivel a Q3-ban részt vevő pilóták a szabályok szerint mind a hiperlágy gumikkal kell, hogy elrajtoljanak (mivel ezzel a keverékkel jutottak tovább), a szakemberek szerint mindannyian kétkiállásos stratégiát kell, hogy vállaljanak. Fernando Alonso ugyanakkor keményebb abroncsokat is választhat, így esélye nyílik az egykiállásásos stratégiára.
„Egész hétvégén versenyképesnek mutatkoztunk és ez az időmérős eredmény nagyon is jó. Végre visszatértünk megszokott tempónkhoz, ennek igazán örülök. Tudtuk, hogy közel lehetünk ahhoz, hogy bejussunk a Q3-ba, de kilencedikként vagy tizedikként rajtolni a hiperlágyakon nagy hátrány lenne, mivel a hosszú etapokon ez a keverék igen gyorsan kopni kezdett” – nyilatkozta a Spa-Francorchamps óta fájó kézzel vezető Fernando Alonso.
„Úgyhogy sokkal inkább rajtolok a 11. helyről, így én választok szabadon gumikeveréket, amiből remélhetőleg komoly előnyünk származik. Csak akkor érte volna meg bejutni a Q3-ba, ha ötödik-hatodik helyre kvalifikálhattam volna magam. Az utóbbi tíz évben 100%-os arányban szerepe volt a biztonsági autónak ezen a nagydíjon, így most is készen kell állnunk arra az esetre, ha ismét megtörténik.”
„Hosszú és nagy kihívás lesz a vasárnapi verseny, végig összpontosítanunk kell és a pontokért harcolni, de elsősorban végre el kell érnünk a kockás zászlóig. Mostanában nem voltunk túl erősek a megbízhatóság terén, ezen változtatni kell” – emelte ki Alonso.