DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 2. szombat
F1

Alonso úgy érzi, tökéletes helyről rajtol

Fernando Alonso az elmúlt hetekhez képest kiváló teljesítménnyel rukkolt elő Szingapúrban a borzalmasan gyenge McLarennel. Vélhetően eltérő gumistratégiája sokat hozhat a konyhára.

A belgiumi és az olaszországi gyengélkedést követően egy olyan pálya következett a versenynaptárban, ami papíron jobban fekszik a McLaren-Renault-nak. Ezt a kétszeres világbajnok spanyol alá is támasztotta egy (a csapatvezető bevallása szerint is csapnivalóan sikerült versenyautóval elért) tizenegyedik rajthellyel.

Alonso megint alaposan elpáholta csapattársát (Stoffel Vandoorne mindössze a 18. kockát szerezte meg) az időmérőn, ezzel a kvalifikációs összesítésben 15:0-ra vezet a belgával szemben az idei évben. Úgy véli, még előnyt is hozhat számára, hogy nem jutott be a Q3-ba, így ugyanis szabadon választhat gumikeveréket a rajt előtt, ami ezen a forró aszfalton komoly előnnyel járhat.

Mivel a Q3-ban részt vevő pilóták a szabályok szerint mind a hiperlágy gumikkal kell, hogy elrajtoljanak (mivel ezzel a keverékkel jutottak tovább), a szakemberek szerint mindannyian kétkiállásos stratégiát kell, hogy vállaljanak. Fernando Alonso ugyanakkor keményebb abroncsokat is választhat, így esélye nyílik az egykiállásásos stratégiára.

Fernando Alonso előnyös helyzetben van a szabad gumiválasztással


„Egész hétvégén versenyképesnek mutatkoztunk és ez az időmérős eredmény nagyon is jó. Végre visszatértünk megszokott tempónkhoz, ennek igazán örülök. Tudtuk, hogy közel lehetünk ahhoz, hogy bejussunk a Q3-ba, de kilencedikként vagy tizedikként rajtolni a hiperlágyakon nagy hátrány lenne, mivel a hosszú etapokon ez a keverék igen gyorsan kopni kezdett” – nyilatkozta a Spa-Francorchamps óta fájó kézzel vezető Fernando Alonso.

„Úgyhogy sokkal inkább rajtolok a 11. helyről, így én választok szabadon gumikeveréket, amiből remélhetőleg komoly előnyünk származik. Csak akkor érte volna meg bejutni a Q3-ba, ha ötödik-hatodik helyre kvalifikálhattam volna magam. Az utóbbi tíz évben 100%-os arányban szerepe volt a biztonsági autónak ezen a nagydíjon, így most is készen kell állnunk arra az esetre, ha ismét megtörténik.”

„Hosszú és nagy kihívás lesz a vasárnapi verseny, végig összpontosítanunk kell és a pontokért harcolni, de elsősorban végre el kell érnünk a kockás zászlóig. Mostanában nem voltunk túl erősek a megbízhatóság terén, ezen változtatni kell” – emelte ki Alonso.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: