DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 29. péntek
F1

Csalódott a Ferrari az F1 terveit látva

Nem nyűgözték le a Ferrari mérnökeit a Liberty Media által ma nyilvánosságra hozott koncepciórajzok. A maranellóiak szerint az autók úgy fognak kinézni, mint a régi amerikai Champ Carok.

Egy korábbi, zárt ajtós prezentáció után az F1-tulajdonos Liberty Media ma nyilvánosságra hozta elképzeléseit a jövő Formula-1-es autóiról, amire a mezőny legbefolyásosabb csapata, a Ferrari meglehetősen lemondóan reagált. Maurizio Arrivabene szavai alapján az olaszok úgy érzik, van még mit csiszolni a terveken.

„Pár napja megnéztem a Ross [Brawn, sportszakmai igazgató] által prezentált autókat. Gyakorlásnak jók. Megkérdeztem a mérnökeinket, ők mit gondolnak róla, de szerintük kissé csalódást keltőek. Úgy gondolják, hogy úgy néznek ki, mint a régi Champ Carok” – nyilatkozta kertelés nélkül a csapatvezető.

champcar-bourdais-2007

Champ Car 2007-ből


A 2021-es szezonnal kapcsolatban akarva-akaratlanul szóba jött a költségsapka tervezete is, amit az Autosport szerint – az egyik legtöbbet költekező csapatként – a Ferrari nem támogatna. A korábbi elképzeléseik szerint három év múlva minden csapat éves kiadásait 150 millió dollárban korlátozták volna, ám mostanában olyan információk láttak napvilágot, hogy mindezt lépcsőzetesen, ráadásul csak késve vezetnék be.

„Mindenki célja az, hogy csökkentsük a költségeket, hogy pénzt spóroljunk. Miként akarjuk ezt elérni? Hogyan akarjuk az F1-et továbbra is a motorsport élén tartani? Milyen módon akarunk olyan autókat fejleszteni, amelyek tetszenek a nézőknek? Ezek nem könnyű kérdések. Mindenkinek van saját véleménye, de szerintem együtt képesek vagyunk zöld ágra vergődni” – szólt a témához Arrivabene, aki a Ferrari kivonulásával kapcsolatos elképzeléseit is megemlítette. Az olaszok korábbi vezetője, Sergio Marchionne még tavaly ősszel fenyegetőzött csapata visszavonulásával, miután a Liberty Media nyilvánosságra hozta a sorozatról alkotott elképzeléseit. Arrivabene szavaiból az szűrhető le, hogy a maranellóiak maradása mai napig nem betonbiztos.

„Beszéltem a vezérigazgatónkkal a jövőnket és a Concorde Egyezményt illetően. Ez egy olyan döntés lesz, ami az én hatáskörömön kívül esik. Stratégiai döntés lesz, amely az egész csoportunkat érinti. Ha az egyezség nem veszi figyelembe a Ferrari piacon elfoglalt pozícióját, a Ferrari DNS-ét… megismétlem, stratégiai döntés lesz” – fogalmazott.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: