DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

A Mercedes feladhatja juniorprogramját

Kevés a versenyzői ülés, magasak a költségek, így a német gyártó jó eséllyel befejezi juniorprogramját. Ezzel három tehetséges fiatal (köztük Esteban Ocon) jövője is bizonytalanná válik.

Aggódhat a jövője miatt a Mercedes által támogatott három fiatal tehetség, Esteban Ocon, George Russell és Pascal Wehrlein, mivel Toto Wolff, a német gyári istálló csapatfőnöke szerint elég sok ellenérv van a tehetségfejlesztő program folytatása ellen.

Egyrészt pénzügyileg is megterhelő, egy saját fiókcsapat üzemeltetését (ahogy a Red Bull teszi a Toro Rossóval) a nagy költségek miatt teljesen kizártnak tart, ugyanakkor túlzottan szűkösek a lehetőségek. Mindössze húsz versenyzői ülés áll rendelkezésre a Formula-1-ben, a Mercedesnek pedig frusztráló, hogy tehetségeiket parkoltatniuk kell, mert nem találnak számukra ülést.

Így történt ez tavaly év végén Pascal Wehrleinnal is, most pedig (a Force India körüli hercehurca miatt Esteban Ocon is partvonalra kerülhet, pedig tehetségét senki nem kérdőjelezi meg). Emiatt viszont nincs túl sok értelme az ifjú pilóták felkarolásának, ha végül zsákutcába jutnak ezzel.

A Mercedest frusztrálja, hogy nem talál helyet fiatal tehetségeinek


„Három, óriási tehetséggel rendelkező pilótánk van, rettentő korlátozott lehetőségekkel. Eljött az a pont, ahol döntenünk kell, mit tegyünk a jövőben. Egy fiókcsapat pénzelése nem opció. 80-100 millió dollárt belepumpálni évente egy juniorcsapatba pusztán azért, hogy legyen helye a fiataljainknak, nem igazán az a megoldás, amit szeretnénk” – nyilatkozta Toto Wolff a Motorsport.com szakoldalnak.

„Másrészt pedig, ha ezeket a fiatalokat Mercedes-pilótaként könyvelik el, sokkal kevésbé tudják eladni magukat (ahogy ez Esteban Ocon és a Renault esetében történt idén). A szívemben én is versenyző vagyok, úgy érzem, a legnagyobb tehetségeket támogatni kell, úgyhogy remélem, találunk valami megoldást ezeknek a srácoknak.”

„Ha nem találunk megoldást, az megkérdőjelezi az egész juniorprogramunk jövőjét. A fizetős pilóta-modellhez kell visszatérni. Alapvetően olyan pilótákat igyekszünk pénzügyileg segíteni, akiknek erre nem lenne pénzük, hogy a Formula-1-ig eljussanak. Ugyanakkor, ha támogatásunk már akadály bármelyik fiatalunk számára, hogy megfelelő üléshez jussanak (más csapatnál), akkor eljön az idő, hogy elengedjük. Estebanra sem szólnánk egyetlen rossz szót sem, ha például a Renault, a McLaren, vagy a Williams csapatnál versenyezne” – utalt Ocon esetére Wolff.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: