A bikák Daniel Ricciardo autójában próbálják ki a teljesen új, C-variánsú erőforrást és ha pénteken meggyőzően teljesít, akkor szombaton Max Verstappen is motorcserében részesül és megkapja az új fejlesztést. Ugyanakkor a hírek szerint a McLaren is marad a korábbi variánsnál és nem kockáztat, ugyanis a motor megbízhatósági kockázatot rejt.
„A C specifikációjú frissítés a B variáns továbbfejlesztése. Egyértelműen sokkal erősebb. Ugyanakkor esélyes, hogy nem olyan megbízható, mint a jelenlegi generáció, de természetesen a partnercsapataink egyedi döntése, hogy melyiket választják” – nyilatkozta Remi Taffin a Renault motorfejlesztési technikai igazgatója.
„Az üzemanyag-használattól függően a tiszta nyereség 0,3 másodperc lehet körönként Monzában az időmérőn, ami jelentős előrelépés. A Red Bull olyan helyzetben van, hogy nincs nagyon vesztenivalója, így érdemes a jobb teljesítményt nyújtó motort használnia, mivel a bajnokságban sem előre sem hátra nemigen mozdulhatnának már el.”
Taffin továbbra sem érti, a partnercsapatok miért nem használják a fejlesztett MGU-K komponenst, amit már korábban rendelkezésre bocsátottak és egyértelmű javulást hoz. Max Verstappen például az MGU-K meghibásodása miatt esett ki Magyarországon, mégsem szereli be a Red Bull a fejlesztett variánst.