DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
F1

Ébresztőt fúj a krízisben levő Renault

Mind a Renault-erőforrással rendelkező istállók, mind a franciák gyári csapata visszaesett az utóbbi időben. A gárda ügyvezető igazgatója érzi is, hogy hullámvölgyben vannak, de nem adják fel.

Zsinórban három versenyhétvégét teljesített szünet nélkül a Formula-1 mezőnye. Ennek az időszaknak voltak nyertesei és vesztesei is. Az élmezőnyben a Red Bull ugyan aratott egy (szerencsés) futamgyőzelmet Max Verstappen révén, de egyértelműen még inkább lemaradt a Ferrari-Mercedes duótól, míg a középmezőnyben nagy átalakulások történtek.

A McLaren nagyon messze került attól, hogy negyedik erővé váljon, egyre inkább csúszik visszafelé, ahogy a gyári Renault-nak is mostanában jóval több gondja akad mind a megbízhatóság, mind a tempó tekintetében. A Force India, a Sauber és a Haas is komoly előrelépéssel jelentkezett, így a francia gyári istálló negyedik helye kezd veszélyben lenni.

Tudatában van ennek Cyril Abiteboul is, aki érzi a fenyegetést a riválisok részéről és minden követ megmozgat, hogy újra a Renault legyen a három topcsapat mögött a középmezőny legjobbja. A korábbi, nagyon erős és konzisztens teljesítmény miatt még mindig komoly előnnyel rendelkeznek, de az utóbbi helyszíneken drasztikusan elkezdték a többiek lefaragni ezt a hátrányt.

A Renault-nak szüksége lesz az előrelépésre, mert a riválisok nagyot fejlődtek


Ausztriában, idén először fordult elő, hogy egyik Renault sem szerzett pontot (köszönhetően például a megbízhatatlan motornak is), egy héttel később, Silverstone-ban pedig a szezon során először egyik pilóta sem jutott be a Q3-ba.

„Ezt a nagyon rohanós időszakot továbbra is a konstruktőri bajnokság negyedik helyén fejeztük be, de ez csalóka. Szezonközi krízisbe kerültünk, ez pedig megfújta az ébresztőt nálunk. Jól tudjuk, hogy a negyedik helyért folytatott harc nem lesz könnyű és az évad második felében is folyamatosan tartani fog” – elemezte a helyzetet Cyril Abiteboul, a Renault ügyvezető igazgatója.

„Hiszek abban, hogy még a nyári szünet előtt Németországban és Magyarországon újra elkezdjük növelni a különbséget üldözőinkkel szemben, ezek a pályák elvileg jobban fekszenek a mi autónknak” – tette hozzá Abiteboul. Tény, valóban lépnie kell a Renault-nak, hiszem az elmúlt három versenyen, összességében 32:14 arányban kikaptak a Haastól, tehát tizennyolc pontot hozott rajtuk az amerikai istálló.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: