Tény, ha megnézzük az utolsó három nagydíjat, a rajtoknál mindhárom esetben a Ferrari látványosan jobban jött el a piros lámpák kialvásakor, mint az egyébként pole-pozíciós Mercedes-pilóta. Franciaországban a harmadik helyről induló Vettel lerajtolta Bottast és ha hosszabb az egyenes, valószínűleg Hamilton mellé is beszúrhatott volna.
Ausztriában Kimi Raikkönen az első sort kibérlő két Mercedes közé érkezett meg alig néhány méter után, a világbajnoki címvédő csak a jobb ívnek és a rövid célegyenesnek köszönhette, hogy az élre került, Bottas viszont egy ideig a negyedik helyre esett vissza az elsőről.
A Brit Nagydíjon az első kockából induló Hamilton már az első kanyarban Sebastian Vettel és Valtteri Bottas mögé esett vissza, sőt, támadta őt a negyedik helyről rajtoló Kimi Raikkönen is (akivel aztán a hármas kanyarban összekoccant, a finn el is ismerte hibáját). Az Ezüst Nyilak csapatfőnöke szerint ezt a rossz folyamatot vissza kellene végre fordítani.
„A rajtoknál javítanunk kell, ha el akarjuk kerülni az olyan incidenseket, mint amit például Silverstone-ban láthattunk. A mérnökök segítségével meg kell értenünk, hol és hogyan tudunk ilyen téren fejlődni” – nyilatkozta Toto Wolff.
„Ezen a héten igyekszünk rájönni a visszaesés okára. Jól tudjuk, ha a pole-pozícióba kvalifikáljuk magunkat, akkor ugyanolyan jól kellene eljönnünk a rajtkockából, mint a Ferrarik, ezen dolgozunk és Hockenheimben meg is próbáljuk megvalósítani” – erősítette meg Andrew Shovlin, a Mercedes egyik főmérnöke.
Mi volt a probléma legutóbb? „Egyszerű a válasz, a rajtnál kicsit kipörögtek a kerekeink. Kevesebb tapadás volt a rajtrácson, mint amire számítottunk. Silverstone-ban is végeztünk rajtgyakorlatokat, de valamilyen okból vasárnap nem olyanok voltak a körülmények, mint vártuk. Amikor kipörögnek a kerekek, máris nincs akkora gyorsulás és az ember gyorsan pozíciókat veszít” – tette hozzá Shovlin.