Már lassacskán egy hete történt, hogy az Osztrák Nagydíj időmérő edzésének második szakaszában Sebastian Vettel egyértelműen feltartotta az egyes kanyar kijáratánál Carlos Sainz Renault-ját, megfosztva ezzel egy gyors körétől. Az időmérő edzés után beidézték őket a versenybíróságra és a Ferrari német pilótáját visszasorolták három pozícióval a másnapi rajtrácson.
Bár Vettel nem nagyon reklamált a büntetés ellen, inkább elfogadta, csapattársa, Kimi Raikkönen szerint viszont nem kellett volna szankcionálni a négyszeres világbajnokot, mivel nem okozott igazi hátrányt spanyol vetélytársának, aki szintén továbbjutott a Q3-ba. Ráadásul, maga Sainz sem gondolta úgy, hogy ezért büntetés járna.
Kezdetét is vette erről egy vita az interneten, Mario Andretti egyértelműen azon a párton volt, hogy nem szabadna ilyen esetekben büntetéssel befolyásolni a világbajnokság kimenetelét, kivéve, ha az érintett pilóta vétsége súlyos, ez pedig nem volt az. Erre Derek Warwick, a versenybíróság tagja reagált, hogy a szabályokat egyformán kell alkalmazni mindenkire, akár a bajnoki címért harcol, akár nem.
A sportszerűségéről híres, korábbi F1-es versenyző ismét megszólalt az ügyben, könnyen elképzelhető, hogy a hasonló viták elkerülésére szabálymódosítást kezdeményeznek. „Meg van kötve a kezünk, a szabályok szerint kötelesek voltunk büntetést kiosztani” – nyilatkozta az Auto Motor und Sport szaklapnak Derek Warwick.
„A rajtrács második felében tanyázó versenyzőket is büntettük korábban pontosan ugyanígy, azt pedig nem tehetjük meg, hogy a kicsiknek osztogatjuk a büntetéseket, a nagyobb nevű versenyzőknek pedig nem.” Akkor mi lenne erre a jó megoldás?
„Talán változtatni kellene a szabályokon. Csak akkor büntetni, ha az érintett pilóta által végrehajtott manőver veszélyes volt, megakadályozott valakit az időmérő edzésen a továbbjutásban, vagy emiatt rajthelyet veszített” – vetette fel az ötletet Warwick. Érdemes lesz követni a jövőben, változtatnak-e ezen a szabályponton.