Kanadában mutatta be fejlesztett erőforrását a Renault, most, Ausztriában pedig bejelentették, hogy hosszú késedelem után, de végre a francia erőforrásnak is van időmérős üzemmódja. Előre dörzsölhették a tenyerüket a csapatok, ám Nico Hülkenberg azt mondta, nem hoz valami sokat a francia gyártó parti módja.
Az egyébként a negyedik pozícióból rajtoló Verstappen a rajt után bemutatott egy agresszív előzést Kimi Raikkönennel szemben, majd a két Mercedes (technikai és taktikai) hibája után átvette a vezetést és onnantól végig irányította a futamot, győzelme nem került veszélybe.
Miután a másik Red Bull-lal Daniel Ricciardónak kipufogóproblémái adódtak és kiállni kényszerült, a bikák aggódni kezdtek a versenyben vezető holland versenyautója miatt is, nehogy ugyanez megtörténjen. Léptek is, nehogy újabb motorhiba lépjen fel.
„Nagyon aggódtunk, hogy Maxnál is hasonló gond adódna, ezért úgy döntöttünk, hogy letekerjük a motor teljesítményét, ezzel is csökkentve a hőmérsékletét. Csak az utolsó öt körben tekertük fel újra, hogy biztosan DRS-távolságon kívül tartsuk a Ferrarikat” – ismerte el Christian Horner, a bikák csapatfőnöke.
„Az utolsó körök? Hát, az öreg abroncsok elkezdtek kissé túlhevülni, de Max így is kontroll alatt tartotta a vezetést, úgy, hogy közben a megbízhatóságra is ügyeltünk. Régen aggódtam ennyire, mint az Osztrák Nagydíj utolsó negyedében. Hogy Ricciardónak ugyanaz a gond lépett-e fel, mint Verstappennek a pénteki edzésen, még nem tudjuk” – tette hozzá a csapatfőnök.