DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

Mercedes: Az utóbbi hat év legfájdalmasabb napja

Az Osztrák Nagydíj elején minden a Mercedes szája íze szerint alakult, de végül a kettős győzelem helyett egy dupla kiesést szenvedett el a címvédő istálló. Technikai és taktikai hibák egész sora.

A pole-pozícióból rajtoló Valtteri Bottas elszúrta a startot, egy rövid időre a negyedik helyre esett vissza. Remekül kihasználta azonban Kimi Raikkönen és Max Verstappen harcát és nevető harmadikként visszasurrant Lewis Hamilton mögé még az első körben. Az első negyedórában semmilyen jele nem volt annak, hogy a Mercedes kettős győzelmét bármi vagy bárki is veszélyeztetné.

A tizennegyedik körben Valtteri Bottas kényszerült kiállni hidraulikus meghibásodás miatt, majd a hajrában az addigra már (taktikai és gumiproblémák miatt) a negyedik pozícióba visszazuhanó Lewis Hamilton autója is beadta a kulcsot. Nullázott a Mercedes Ausztriában, nagyon régen nem volt erre példa.

„Az utóbbi hat év legfájdalmasabb napja nekem és a csapatnak is. Elveszítettünk egy valószínű kettős győzelmet rossz döntéseink, illetve a technikai hibái miatt. Ez nagyon fájó. Látványos első körrel jelentkeztünk, Lewis fantasztikus rajtja, illetve Valtteri nagyszerű visszaelőzései, amivel visszatért a második helyre” – nyilatkozta Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke.

Hamilton kiesésével végleg kiütést szenvedett a Mercedes


„Az első tizenhárom körben minden szuperül nézett ki, két pilótánk kontroll alatt tartotta a futamot, remek tempót diktálva. Az első csapást Valtteri kiesésekor szenvedtük el, miután autójában elszállt a hidraulika. Emiatt virtuális biztonsági autós időszak lépett életbe, mi pedig azért döntöttünk úgy, hogy még egy körig kint tartjuk Lewist, mert azt hittük, jóval tovább tart a pálya szabaddá tétele.”

„Egyszerűen rossz döntést hoztunk, a VSC-nek hamarabb vége lett. Ezzel nehéz helyzetbe került Lewis, a lágy gumira váltás után a pályán kellett volna behoznia, amit elszúrtunk. A nagy harcban azonban szemcsésedni kezdtek a gumijai, így még Sebastiannal szemben is pozíciót veszített. Úgy határoztunk, még egyszer kereket cserélünk, nem volt mit veszíteni ezzel.”

„Nem sokkal ezután viszont az üzemanyagnyomás lecsökkent, majd megszűnt, így kiállni kényszerült. A megbízhatatlan autó miatt bekövetkező kettős kiesést nagyon nehéz megemészteni, de az ilyen esetekből tanulunk a legtöbbet. Most is így lesz, összeszedjük magunkat, Silverstone-ban pedig újra erősen térünk vissza, feledtetve mai bajainkat” – zárta gondolatait Toto Wolff.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: