Az Osztrák Nagydíjon olyan történt a Mercedesszel, ami 1955 óta sosem, technikai hiba miatt kettős kiesést szenvedett el az utóbbi négy és fél évet domináló istálló. A verseny első részében úgy tűnt, könnyed, kettős győzelmet aratnak majd az Ezüst Nyilak, de előbb Valtteri Bottas, majd Lewis Hamilton alatt is megadta magát az autó.
Azok után, hogy szombaton remek időmérőt futva megszerezte a pole-pozíciót, a rajtnál hibázott és visszaesett. Gyorsan visszaküzdötte magát a második helyre, de teljesen váratlanul tönkrement a sebességváltója. Még csak 14. körben jártunk, amikor hirtelen lelassult Valtteri Bottas autója, a bokszba sem tudta behozni a Mercedest.
Érthetően nagyon csalódottan nyilatkozott a kiesés után a finn. „Ez most már tényleg egy vicc, ami velem történik idén. Mit mondhatnék ilyenkor? A hármas kanyar kijáratánál éreztem, hogy elszállt a hidraulika, nem tudtam sebességet váltani. Ilyen gondunk még soha nem volt, elképesztően nagy kár ezért a versenyért” – ecsetelte véleményét Valtteri Bottas.
A rajtnál viszont hibázott a finn, ezzel egyébként is odalett az első helyezése, sőt, egy ideig egészen a negyedik helyig zuhant vissza. „A rajtnál kipörögtek a kerekeim, nagyon kicsi volt a tapadás. De újra felküzdöttem magam az él közelébe, a csapat számára nagyon jól nézett ki a dolog az elején” – tette hozzá a tapasztalt finn.
Érdekes, de a világbajnoki cím szempontjából kisebb szerencse Bottas számára, hogy a hajrában Lewis Hamilton autója is lerobbant, ugyanis eleve ötvenhárom pontos lemaradással bírt az idén több ízben is rendkívül balszerencsés finn. Ha ezt még huszonöttel növelte volna a brit (bár kiesésekor nem volt még az első háromban sem), akkor nem kérdés, hogy végképp beállt volna mögé a Mercedes.
Így viszont bőven van min dolgozni, mivel egyetlen hét és következik a Brit Nagydíj és nem a legjobb ajánlólevél a Mercedesnek, hogy Ausztriában mindkét autó technikai hiba miatt idő előtt fejezte be a versenyt.