A szombat déli, 60 perces szabadedzés kezdetétől fogva a Ferrarik és Mercedesek váltogatták egymást az élen, akik ultralágy abronccsal teljesítették első etapjaikat, és végig ezen az abroncson köröztek: Sebastian Vettel 1:04,699-es körére Lewis Hamilton 1:04,672-tel válaszolt, majd Valtteri Bottas 1:04,594-re csökkentette a mércét. Miután Hamilton egy még erősebben induló gyorskörbe belehibázott, az edzés féltávjánál ez az idő szerepelt az eredménylista élén – még mindig lassabb volt, mint a második szabadedzés legjobbja.
A tréning utolsó harmadához közeledve Kimi Raikkönen gondoskodott a hétvége addigi legjobb időeredményéről, friss ultralágyon 1:04,470-re gyorsult. Vettel jelentős darabot faragott le ebből a mércéből, és gyors egymásutánban 1:04,159-et, majd 1:04,070-et futott: ezek már a tavalyi pole-pozíciós köridőnél, egyben pályacsúcsnál is gyorsabbak voltak.
Vettel ideje maradt az edzés legjobbja, de a Mercedes is nagyon hasonló eredményt produkált: Hamilton 0,029 másodpercre férkőzött, másfél tizeddel gyorsabb utolsó szektorral. A harmadik Bottas egy, a negyedik Raikkönen már négy tizedmásodpercet kapott az éllovastól.
Ötödik-hatodik helyen végzett a két Red Bull: a Vettelnél 0,721 másodperccel lassabb Verstappent találjuk előrébb, pedig a hollandra rájárt a rúd az edzésen: az első fél órában nem futott mért kört, később a kavicságyban szélesítette ki a pályát. 8 perc volt hátra a szabadedzésből, mikor hirtelen elszállt minden motorerő, és félre kellett húzódnia.
A harmadik edzésen a Haas egyértelmű negyedik erőnek bizonyult: a hetedik-nyolcadik Romain Grosjean és Kevin Magnussen voltak az utolsók, akik egy másodpercnél kisebb hátrányt szedtek össze a Red Bull Ring 4,326 kilométerén. A Haas volt az egyedüli csapat, melynek autóra a szuperlágy abroncs felkerült az edzés folyamán, de leggyorsabb körüket Grosjeanék is ultralágyon értek el, amely gumit a mezőnyből mindenki más végig használt.
A kilencedik helyen Carlos Sainz végzett, Charles Leclerc-t megelőzve. A Sauber tehetséges pilótája – sajtóhírek szerint a Ferrari szerződési ajánlatának birtokában – a harmadik edzésen is remekelt, de végül Verstappenhez hasonlóan az utolsó percben neki is félre kellett állnia, szintén motorhiba gyanújával.
Az utolsó kanyar magas rázóköve továbbra is pusztította az aerodinamikai elemeket, ráadásul ismét a Toro Rosso – Brendon Hartley – és Stoffel Vandoorne voltak a kárvallottak, akik szárnyvéglapjukat veszítették el.
A harmadik szabadedzés történéseit részletesebben élő közvetítésünkben találhatjátok.
A harmadik edzés végeredménye:
Versenyző | Autó | Köridő | Hátrány | Körök | |
1. | Sebastian Vettel | Ferrari | 1:04.070 | - | 22 |
2. | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:04.099 | 0.029 | 24 |
3. | Valtteri Bottas | Mercedes | 1:04.204 | 0.134 | 24 |
4. | Kimi Raikkönen | Ferrari | 1:04.470 | 0.400 | 22 |
5. | Max Verstappen | Red Bull/Renault | 1:04.791 | 0.721 | 14 |
6. | Daniel Ricciardo | Red Bull/Renault | 1:04.891 | 0.821 | 18 |
7. | Romain Grosjean | Haas/Ferrari | 1:04.916 | 0.846 | 17 |
8. | Kevin Magnussen | Haas/Ferrari | 1:05.013 | 0.943 | 16 |
9. | Carlos Sainz | Renault | 1:05.086 | 1.016 | 22 |
10. | Charles Leclerc | Sauber/Ferrari | 1:05.219 | 1.149 | 25 |
11. | Nico Hülkenberg | Renault | 1:05.228 | 1.158 | 19 |
12. | Pierre Gasly | Toro Rosso/Honda | 1:05.264 | 1.194 | 25 |
13. | Esteban Ocon | Force India/Mercedes | 1:05.444 | 1.374 | 21 |
14. | Fernando Alonso | McLaren/Renault | 1:05.448 | 1.378 | 19 |
15. | Sergio Perez | Force India/Mercedes | 1:05.502 | 1.432 | 24 |
16. | Marcus Ericsson | Sauber/Ferrari | 1:05.699 | 1.629 | 27 |
17. | Brendon Hartley | Toro Rosso/Honda | 1:05.705 | 1.635 | 23 |
18. | Stoffel Vandoorne | McLaren/Renault | 1:05.837 | 1.767 | 16 |
19. | Lance Stroll | Williams/Mercedes | 1:06.029 | 1.959 | 23 |
20. | Szergej Szirotkin | Williams/Mercedes | 1:06.318 | 2.248 | 22 |