DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
F1

Még visszafordítható a Red Bull-Honda megállapodás

A tavalyi évben a Sauber már megállapodott a Hondával, amikor a vezetőségváltás után a svájciak mindent visszavontak. A bikák jelenleg ugyanebben a stádiumban vannak a megegyezésről.

Emlékezhetünk a tavalyi, nagyon furcsán alakuló Sauber-ügyre, amikor is áprilisban nyilvánosságra hozta a két fél, hogy 2018-tól a Sauber is Honda-motorokra vált (akkor még úgy tűnt, hogy a McLaren pedig marad a japánoknál). Ám az írásba nem foglalt egyezséget még Monisha Kaltenborn, akkori csapatfőnök kötötte. A vezetésben váltást történt, Kaltenborn helyét Frederic Vasseur vette át.

A francia szakember első dolga volt, hogy megszakította az egyeztetéseket a Hondával, kihátrált az addigi megállapodásokból, ellenben rövid időn belül a Ferrarival sokkal szorosabbra fűzte a kapcsolatot, amiből végül az Alfa Romeo-Sauber formáció megszületett. A Red Bull most megemlékezett arról, hogy egy éve ilyenkor a svájci csapat ugyanolyan fázisban volt a Hondával, mint most a bikák.

A folytatást azonban nyilvánvalóan mindkét fél másképp tervezi. „Amit elsőként leszögeztünk és eldöntöttünk, hogy mi leszünk a Red Bull motorszállítója. De a szerződés részleteit csak innentől kezdjük megtárgyalni. A következő hónapokban megyünk bele az apróságokba, hogy minden faktort tisztázzunk” – nyilatkozta Masashi Yamamoto, a Honda motorsport-igazgatója.

A Red Bull kockáztat a Hondával, de bejöhet


Mindkét félnek kölcsönösen mélyen érdeke, hogy létrejöjjön a teljes megállapodás, így a tavalyi forgatókönyv megismétlődésére szinte semmi esély nincs. A Sauber vezetőváltását követően a japánok gyorsan észlelték, hogy nincs minden rendben.

„Észrevettük, hogy hirtelen nagy különbségek adódtak köztünk. De nem voltak köztünk harcok, vagy ilyesmi. Nem veszekedtünk. Egyszerűen csak úgy döntött mindkét fél, hogy mégsem lenne a legjobb ötlet egymás oldalán folytatni, ahogy pedig eredetileg terveztük” – tette hozzá a japán szakember.

A Red Bull számára mindenképpen üdvözítő, hogy egyszerű partneristállóból jövőre gyári csapat lesz. A sikeresség innentől azon múlik, hogy a Honda képes lesz-e legalább olyan motort elővarázsolni, mint a Renault, mind teljesítményben, mind megbízhatóságban. Utána lehet feljebb lépni, ha ez már megvan.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: