A két Mercedes indult az első sorból Franciaországban, ám a harmadik kockából startoló Sebastian Vettel kitűnően kapta el a rajtot, simán Bottas mellé ért, majd utolérte Hamiltont is. A brit azonban a belső ív miatt hamarabb kezdett fékezni, erre kényszerítve ezzel német riválisát is, ezzel viszont Bottas kívülről nagyrészt a Ferrari elé került.
Vettel túl későn fékezett, autója jobb elejével pedig megforgatta a szabályosan, a külső íven haladó finnt, aki megperdült és még defektet is kapott. Első látásra is valószínűsíthető volt, hogy a ferraris ezt nem ússza meg büntetlenül, kapott is öt másodpercet, amit azonban Hamilton és Lauda is meglehetősen kevesellt. Vettelt az olasz sajtó is alaposan lehordta a felesleges pontvesztés miatt.
A német az ötödik, a finn a hetedik helyig tört előre a leintésig. Max Verstappen mellett Kimi Raikkönen profitált a legtöbbet a rajt utáni ütközésből, több helyet előrejött, ráadásul jobb boksztaktikájának köszönhetően a hajrában Ricciardót is elkapta, így Baku után ismét dobogóra állhatott az utóbbi időben sokat kritizált veterán pilóta.
„Túl gyorsan történt minden az elején, az összeérést nem is láttam konkrétan, de utólag megnézve a büntetés helyénvaló. Néha történnek ilyen dolgok, a versenybírók pedig azért vannak, hogy büntetést adjanak érte, ha úgy látják, az a helyes” – nyilatkozta Kimi Raikkönen.
„Hogy időnként nem fair a dolog? Talán nem, de hosszú távon, úgy vélem, kiegyenlítődnek ezek a tévedések mindannyiunk között. Szerencsétlen eset volt a rajt utáni koccanás, de néha van ilyen” – tette hozzá a Ferrari pilótája.