Amikor tavaly ősszel megszületett a megállapodás, miszerint a Toro Rosso Honda motorokra vált, a McLaren pedig Renault-ra, miközben az energiaitalos anyaistálló szintén a francia erőforrásokat használja (továbbra is), már akkor arról beszéltek a szakértők, hogy ez remek összehasonlítási alap lesz a Red Bull számára.
Ha nem fejlődik megfelelő mértékben a japán gyártó, akkor 2018 végén hosszabbítanak a Renault-val, viszont ha a Honda nagy lépésekben halad előre és megoldja problémáit, akkor a testvéristálló után ők is áttérnek az előtte csak bukdácsoló, japán erőforrásra. Valóban ez történt, a Toro Rosso adatainak segítségével összehasonlították a két motort és a Honda mellett döntöttek.
Fontos volt azonban a versenyzők visszajelzése is. Versenykörülmények között Kanadában, egy sajnálatos baleset miatt Brendon Hartley mindössze fél kört teljesített, ám Pierre Gasly végigment, méghozzá elég biztató teljesítményt nyújtva. A 19. kockából a tizenegyedik pozíciót szerezte meg, majdnem meglett a pontszerzés. Természetes, hogy kikérték véleményét.
„Én nem erőltettem a dolgot, mert nem én hozom a döntéseket. De megkértek, hogy az év elejétől kezdve adjak visszajelzést a motorokkal kapcsolatban. Megpróbáltam a létező legprecízebben elmondani a részleteket, hogy segítsem a Red Bullt a jó döntésben” – nyilatkozta Pierre Gasly.
Mennyit számított a kanadai fejlesztés? „Az egy igazán nagy lépés volt előre. Úgy vélem, teljesítményben egyértelműen sokat fejlődött az erőforrás, ahogy Kanadában is láthattuk. Képesek voltunk más autókat megelőzni, Force Indiát és Haast is. Ez rendkívül biztató.”
„A középmezőny rettentően szoros, még mindig fejlődnünk kell, de állandósulni látszik a javuló formánk. Egyértelműen úgy gondolom, hogy a frissített motorral sokkal jobb esélyeink nyílnak a pontszerzésre” – tette hozzá Pierre Gasly.